lördag 26 november 2011

Service på service

I torsdags var det dags att serva min fina Tiguan. Japp, 45000km på knappt 2 år! Bra jobbat eller hur?!

Här är det verkligen en fröjd att lämna in bilen på service. Speciellt eftersom den fortfarande är gratis. Men nästa gång är det den sista gratis servicen, sen ska det bli spännande att se vad det kommer att kosta.

Tillbaka till fröjden! Jag kom till VW Barons i Tokai strax innan 07.30 när dom öppnar. Då hade dom redan börjat ta emot bilarna. alltså innan om ens hade öppnat egentligen! Genom 2 portar tar dom emot bilarna, man får visa serviceboken, tala om om det är något speciellt man vill att dom ska titta på, skriva på ett papper där det står att om dom måste göra någon reparation så ringer dom först så man får acceptera, bilen får en nummerlapp och nyckeln lämnas in. Servicehallen är stor och det är många som jobbar där. Fast jag säkert stod som nummer 7 eller 8 i kön så tog det bara 10 minuter innan bilen var inlämnad. Och medans man väntar på att få komma in så blir man välkomnad av säkerhetsvakten som visar var man ska köra. Alla är så trevliga och hjälpsamma!

Jag gick in och tog mig en kopp kaffe och läste DN på i-Paden. Vi var naturligtvis flera som väntade men dom flesta blev skjutsade hem eller till jobbet av chaufförer som jobbar på VW. Japp, utan extra kostnad så blir man skjutsad vart man behöver åka! Det ni! Men jag valde att vänta på min bil.

Två kaffekoppar senare, som en städpersonal snabbt dukar undan, var min bil klar. Det tog väl ca 1½ timma.
Sedan fick jag skriva på serviceprotokollet, fick min bilnyckel och gick och satte mig i min ny servade och, var beredda nu, ny-tvättade bil! Japp, i priset, alltså 0 spänn, ingår dammsugning och utvändig tvätt av bilen!

Jag kan bara säga att servicen över huvud taget i detta land är, för det mesta, helt makalös! Men det beror ju på att här finns det massor med personal överallt! Något görs fel i Sverige! Så enkelt är det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar