fredag 1 mars 2013

Mars?!

Ja, var tar tiden vägen egentligen?! Mars?! Hur gick det till?! Snart är det visst Påsk har jag hört!

Fast familjen Kruger, faktiskt hela familjen, ser nu fram emot liiite svalare väder och den härliga sensommaren och hösten. Nu har vi haft sommar med sol och värme i 3 månader och är redo för lite svalare väder. Årstider är ju trevligt att ha. Speciellt här där vinter innebär INGA minusgrader eller snö! Det är helt enkelt lite kallare och regnar mer. Jodå, i alla fall jag, fryser som attan på vintern här. Speciellt inne. Men just NU så längtar jag efter att tända brasan, mysa framför TV:n i min rosa One-Piece och dricka rooibos thé. Så är det! Påminn mig i slutet på juli och början på augusti när jag klagar över att jag fryser och längtar efter sol och värme.

Annars inget nytt under solen. Våra gäster har varit på safari i två dagar och kämpar på med att hinna se så mycket som möjligt när dom är här. För det mesta äter vi middag tillsammans på kvällarna så att vi hinner umgås. Lite kämpigt för Eilika när det är skoldagar. Hon vill ju inte riktigt prioritera läxor eller att gå och lägga sig. Så vi fortsätter med vår vardag fast med 9 pers runt matbordet istället för 4. På lördag kväll flyger gästerna hem till kalla vinter Sverige. Men det ser ju ut som solen börjar visa sig även i Svedala nu.

Bjuder på ett par bilder. Helt utanför sammanhanget egentligen. Fast kanske inte. Det är vardagsbilder.



Häromdagen flög denna röda helikopter runt viken. Inte vet jag vad den höll på med men den flög så nära våra fönster så att jag nästan kunde se piloten med blotta ögat. Och så var marinen ute och tränade också.



Visst är detta härliga bilder?! Det är Eilika som sitter på bänken i tvättstugan och gör sig läsläxa för Eunice när hon stod och strök. Fast Eilika skällde lite på Eunice. Hon pratade för mycket! Och det ska komma från henne!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar