onsdag 29 maj 2013

Flunsa

...eller något i den stilen. Jag är sjuk! Stackars mig!

Började med lätt huvudvärk i måndags förmiddag som lätt avhjälptes med en vanlig svensk Alvedon. Framåt eftermiddagen och kvällen hjälpte inte Alvedon och huvudvärken tilltog. Gick och la mig med huvudvärk, tog mig genom natten med huvudvärk och vaknade med huvudvärk. Pillade i mig dubbel dos Alvedon och jobbade på förmiddagen.

Ösregnade mest hela dagen men utanför kontorsfönstret hoppade ett stort stim med delfiner fram och tillbaka. Dom var kvar hela dagen och vi såg flera gånger delfiner som slog volter. Häftigt! Snacka om att vi har både "office and a home with a view"!

Åkte och hämtade Eilika och slängde in henne till Harald och fortsatte sen för att hämta Julius. Fotbollen inställd pga regn.

När jag kom hem igen så trodde jag skallen skulle sprängas. Har aldrig haft en sådan huvudvärk förut. Gick och la mig på sängen och frös. Trots fullt påklädd med OnePiece och dubbla fleece filtar. Harald fixade middag och sedan gav han mig något dunder värkpiller. Tog tempen och hade 38,6C. Började oroa mig för att jag kanske åkt på hjärnhinneinflammation och bestämde mig för att åka till läkaren omedelbums i dag på morgonen. Harald ringde Astrid och bad henne skjutsa Julius till skolan idag så att han kunde skjutsa Eilika.

Framåt kvällen kvicknade jag till. Tabletten funkade! Febern gick ner och värken lättade. Kände att jag faktiskt hade ont i muskler och leder också. Det är nog helt enkelt "bara" någon typ av influensa.

Sovit gott i natt och i morse var huvudvärken mycket lindrigare. Men den har byggt på efterhand och nu har jag lite feber igen och värk i kroppen. Duktig mamma och fru ligger nerbäddad i sängen. Fryser! Iklädd joggisar, långärmad t-shirt, munkjacka, halsduk, yllestrumpor och duntofflor. Ligger under tre fleecefiltar och en extra liten fleece filt över fötterna. Och fryser! Helt klart ofriskt!

Tagit en annan variant av dunderpiller nu och hoppas det hjälper. Ja, jag hoppade över läkarbesök. Dom kan ändå inget göra åt saken. Får väl skärpa till mig och försöka vila fast jag är ju så jätte dålig på det!

2 kommentarer:

  1. Usch, det lät trist! Krya på dig!

    SvaraRadera
  2. Tack Marina! Idag släppte huvudvärken äntligen. Förmodligen för att jag bokat en läkartid tills i morgon ;)

    SvaraRadera