onsdag 29 maj 2013

Nedräkning

Om 16 dagar flyger vi till Sverige! Nedräkningen har börjat för ett bra tag sedan och den uttrycker sig på lite olika sätt i familjen. Harald har bara 4 dagar kvar innan han åker och han skulle nog helst slippa. I alla fall slippa åka så långt före oss. Men plikten kallar.

Jag har massor i skallen som jag ska göra INNAN vi reser. Bara att sätta i gång med andra ord. Listornas tid börjar snart. Nej den har faktiskt redan börjat. Listan med vad som skall köpas med hem från Sverige är påbörjad. Sen ska det bli en packlista, en att köpa med till Sverige lista, en att göra lista och en lista till vår housesitter. I love listor!

Eilika läääängtar efter att få flyga! Hon älskar att flyga och nuförtiden blir det ALLDELES för sällan enligt henne. Hon har redan bestämt vad hon ska ha på sig. Sen ser hon fram emot att få bo hos mormor och morfar i några nätter i sommar när Harald och jag åker till Rom. Däremot blir hon lite ledsen då och då för att hon kommer att sakna Amy, Ms Theunissen (hennes fröken) och alla klasskompisar. Hon är fullt medveten om att hon ska vara borta länge. Men det är så spännande och hon ser verkligen fram emot det!

Så till Julius. Han vill ha lov NU! Och han vill HEM till Sverige NU! Han är på rysligt dåligt humör och tycker att tiden går såååååå långsamt. Han har en veckas tentor att se fram emot med start på tisdag och sista tentan på måndag nästa vecka. Men sen så går han bara 2½ dagar och sen har han lov i 7 veckor!



I bilen hem idag var ambitionen stor men..... Tanken var nog att han skulle plugga spanska.

6 kommentarer:

  1. Kul med nedräkning! Jag har just insett att vi reser om fyra veckor, först hem till USA och sen hem till Sverige... Här ska listas också!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vilken rundresa! Misstänker att du ser fram emot både USA och Svedala!

      Radera
  2. Här är det också dags - jag åker på söndag och nu längtar jag verkligen dit!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det rör på sig både här och där! Många på väg hem till vackra sommar Sverige! Trevlig resa!

      Radera
  3. Jag är också en "list-människa" och jag HADE en hel rad olika listor i form av Anteckningar i min Iphone. Föga anade jag att när lilla V satt och "pillade" med Ipaden lyckades ta bort samtliga mina listor. Illa, illa! Så nu blir det till att tänka till igen. Den 12 juni bär det iväg till Sverige - ska bli sååå kul!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha Helena! Jag är ju så attans omodern att jag kör med papper och penna. Kanske tur det! Suddas inte ut i första taget ;) Visst ses vi på lördag?

      Radera