söndag 12 maj 2013

Mors Dag

I dag har vi firat Mors Dag! Som i större delar av världen förutom i Sverige. Eftersom jag är mor i familjen så bestämde jag för några dagar sedan att vi skulle åka till Riebeek Kasteel i Swartland. Sagt och gjort! Jag bokade bord för några dagar sedan på Kasteelberg Country Inn. Tur var väl det för dom var helt fullbokade i dag när vi kom. Vi körde hemifrån kl 11 och det tog ca 1½ timma till Riebeek Kasteel. Fantastiskt vackert i princip hela vägen dit. Har varit i området förut, men inte stannat i just den lilla staden. Asta, kommer du ihåg när vi var på vinprovning på Allesverloren?! Där var vi idag.


Riebeek Kasteel är nu en av mina favorit ställen här i Sydafrika. Jätte mysig liten stad!


Citrusträd med frukt.


Gick förbi detta ställe som jag kände igen från mitt Googlande. En mysig liten vinbutik som säljer vin från dom små vingårdarna i Swartland. Gick därifrån med 6 flaskor rött och en dunk olivolja.


Porche klubben verkade ha möte på det fina hotellet dagen till ära. Detta var bara några av alla Porchar som stod parkerade i den lilla staden.


En Ferrari fick visst också vara med!


Stadens kyrka.


Här åt vi. Fick ett bra bord på deras stoop (veranda).


Kocken är fransman och lagar fantastisk mat. Så även idag! Tog lite tid men det gjorde absolut ingenting. Dom spelade fantastisk blandad musik i högtalarna, det var varmt och skönt och solen sken. Vinet var gott och Eilika hittade en jämngammal flicka att leka med. Härligt!


Efter lite strosande i den lilla staden och en god lunch körde vi söderut igen. Fantastiskt höstväder (maj=november, typ) med +27C som varmast under dagen. Tafelberget syns även när man är lååååångt borta! Vilket landmärke!


Svängde av från inlandsvägen för att ta sista biten mot Kapstaden längs kusten. Stannade till i på stranden i Blouberg för att njuta av utsikten och låta mor fota. Mäktigt eller hur?!






Ursäkta alla bilder på vågor men det är ju så fascinerande!


Harald, Jacqueline och Eilika på stranden i eftermiddagssolen.

 

MIN man!


Jacquline och Harald. Tror Jacqueline var nöjd med sin sista dag i Sydafrika.


Mycket spring i benen på denna lilla dam!


Karate Kid posering! Tranan!


Pappa räddar Eilika ur vågorna.

Ja, jag var allt rätt besviken att Julius inte lyckades pallra sig upp ur sängen och hänga med. På Mors Dag och allt. Men när vi kom hem så låg det ett fint meddelande till mig på mitt sängbord. Så här stod det:

Mom, you are my best friend
You are the one who makes me smile again
When something sad has happened
You turn my mood to good again
You support me and are always there for me
It´s no wonder that I love you

Blev ju allt lite tårögd! Tack Julius och jag förlåter dig för att du inte följde med idag!

Jag har haft den bästa Mors Dag EVER!

1 kommentar:

  1. Vilken fin dag, man får väl ta det goda med tonåringar, ignorera baksidorna...
    Kramar

    SvaraRadera