måndag 26 september 2016

Bombnedslag!

För nästan exakt 7 år sedan så såg mitt blogginlägg ut så HÄR (klicka på det gråa HÄR ,som blir blått när ni sätter cursern över, så kommer ni till nämnda inlägg). Det var mitt tolfte blogginlägg och vi förberedde för fullt vår flytt till Glencairn, Kapstaden, Sydafrika. Sedan dess har det hunnit bli 1295 blogginlägg till!

Mitt 1308:nde  inlägg skulle i princip kunna se likadant ut! Jag håller som bäst på att undersöka hund-och kattflytt! Fast åt andra hållet än för 7 år sedan. Visum däremot behöver vi inte. Inte åt något håll numera faktiskt ;)


Vi har bestämt oss!

Vi flyttar till Sverige, i juni nästa år!



Ja, så kan det gå! Anledningarna är flera. Mer om det i ett senare inlägg.

Vi flyttar dock inte tillbaka till Täby utan det blir till Aspö. Även mer om det i ett senare inlägg.

Men.......vi behåller huset här i Sydafrika. Man vet aldrig vad som kan hända. Och huset köptes ju till en början för att Harald och jag skulle kunna spendera dom svenska vintrarna här när barnen flugit ut och vi blivit äldre och ännu gråare. Vi är inte där ännu så huset behåller vi!

Så, nu fick ni något att suga på :)


6 kommentarer:

  1. Wohoooo! Härligt! Hoppas vi kan ses, har saknat dig ��//Lotta Saraste

    SvaraRadera
  2. Härligt att kunna ha möjligheten att bo på båda platserna! För två år sedan bestämde vi oss också för att flytta tillbaka till Sverige, men med facit i hand gick det väl sådär...;)

    SvaraRadera
  3. Det var verkligen stora nyheter. Har följt din blogg i några år nu. När jag hittade den, så läste jag först allt från början (vilket tog sin lilla tid, haha) för att hänga med i alla svängar.
    Jag önskar er lycka till med flytten och ser fram emot framtida inlägg och att fortsätta följa er!
    Kram Annica

    SvaraRadera
  4. Wow! Ser fram emot att läsa om alla förberedelser och inte minst hur det går att ta hem Idefix och Caesar.

    SvaraRadera
  5. Så trevligt det ska bli för oss i Karlskrona!
    Kram Anette

    SvaraRadera
  6. Grattis! Det blir så bra , när man bestämt något så har man stakat ut ett mål.... Har följt din blogg sen ni hade Mary af Rövarhamn på besök! Och i vinter skall vi -jag och min man äntligen besöka Kapstaden! Lycka till med flytten till Sverige.

    SvaraRadera