måndag 23 januari 2017

Med anledning av föregånde inlägg

Idag har jag spenderat drygt 2 timmar i bilen! Bara genom att skjutsa min dotter till skolan och sedan hämta henne i skolan.

Sen har jag spenderat 2 timmar på trafikkontoret för att betala bilskatt för två bilar. Den ena registrerad på företaget och den andra på mig. I två timmar flyttade jag från plaststol till plaststol för att sedan komma fram till kassan för att visa alla papper man behöver visa och sedan betala. För min bil behövde jag visa 2 papper förutom själva betalningsanvisningen och för den andra bilen krävdes 5 dokument förutom betalningsanvisningen.

Frågor på detta?!


1 kommentar:

  1. Hej!

    Varmt välkomna hem till Sverige (snart :-) Jag vet allt om hemlängtan, efter att ha bott utomlands i över 20 år, och Sverige är ett fantastiskt land och så unikt på många sätt, även om jag gnäller ibland :-) Hoppas att du fortsätter att blogga så vi för följa hur det går för er här hemma i Svedala :-)

    Ha en underbar kväll och ha det gott!

    Kram, Anneli

    SvaraRadera