måndag 14 september 2009

Matplanerimng

Misstänker att många känner igen sig i bristen på fantasi när det gäller middagsmat. Varje dag!

Själv har jag testat Middagsfrid, Linas och nu Gomiddag.

Middagsfrid var lite väl mycket hackande och skärandes av grönsaker. Samt att en rätt är dubbla portioner. En omgång kan frysas in för att ta fram en annan dag. Funkar inte för mig! Frysen full med färdiglagad mat som vi i värsta fall inte tyckte var så god. Nej tack!

Linas fick bara en vecka på sig och jag lagade nog knappt något av maten. Inte vår typ av mat och kändes mest jobbigt. Kanske är bra men inte just då.

Gomiddag tänkte jag ge en chans, framförallt för att det är ett Täby företag och i lite mindre och personligare format än både Middagsfrid och Linas. Men... Fick menyn i slutet av förra veckan och bokade av resten med en gång. Kände att nej, detta är verkligen inte för mig. Fick veckans matvaror i söndags kväll och det var väldigt fräscht och välpackat (i skillnad till Middagsfrid). Tänkte nja, jag kanske ska ge det en chans i alla fall. Så idag lagade jag lammfärsbiffar, råris med kardemumma kärnor och tomatsås med aubergine och russin. Vare sig H eller jag är förtjusta i lamm men som sagt, lika bra att testa. Men nej, det smakar som det luktar; blöta lovikavantar! Råriset och tomatsåsen tyckte jag själv var jätte gott men det gick inte hem hos barnen. H var inte hemma och åt idag så han "missade" koftan!

Näpp, det blir mina gamla hederliga recept även i framtiden och däremellan testar jag lite nytt då och då. Men jag har ju i alla fall försökt!

Verkar ju så himla bekvämt att både slippa planera och handla, men nej tack!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar