måndag 1 mars 2010

Mormor och morfar kommer snart!!

Lycka! Mamma och pappa har bokat biljetter hit! Dom kommer den 19 mars och stannar i 10 dagar. Ska bli så roligt att visa hur vi har det. Nu pratar vi mycket om vad vi ska göra när dom kommer och hur vi ska planera dagarna. Med lite lagom program!

I går när vi satt på Berthas i Simonstown och åt middag (i strålande solsken och +25C!) så kom Julius helt plötsligt på att -"Det här skulle morfar tycka om! Med båtarna och havet". Han konstaterade även att han verkligen längtar efter att dom ska komma. Sånt hör man inte så ofta från en 14-åring!

Nu ska jag försöka lista ut vad jag/vi vill att dom tar med sig från Sverige. Har inte kommit på så mycket ännu. Det jag saknar mest hittills är ost och bröd. Men det är ju inte livs nödvändigt precis och framförallt ost kanske inte är så lätt att ta med sig. Jag kommer nog på något. Eilika vill i alla fall ha gelehallon och Julius har några böcker han vil ha. Passar ju bra eftersom han fyller år strax efter dom har åkt hem igen.

Helgen har varit bra. Middagsgäster i lördagskväll. Mycket trevligt! Och igår kväll var vi inne hos grannen på en sundowner (drink) och fick träffa några andra grannar vi inte träffat tidigare. Även det mycket trevligt!

1 kommentar:

  1. Härligt med besök!! =)
    Trots att vi just varit i Sverige, och kom hem hit med väskor fullpackade med mat o godis, så har vi ÄNDÅ en låååång lista på saker/mat vi vill att mina föräldrar ska ta med sig när de kommer om en månad...
    Kaviar kan man ju inte få för mycket av! =)

    SvaraRadera