onsdag 25 augusti 2010

Bassilusskan

Vi har bassilusskan på besök!

I måndags kväll sa jag till Harald, när vi precis hade gått och lagt oss, att jag slår vad om att Eilika är hemma från dagis och sjuk någon gång denna veckan. Hon var lite lurig på kvällen nämligen. Tog inte lång stund efter vi somnat så kom det en liten febrig tjej tassande.

Hon var hemma igår, men mådde rätt bra. Ingen feber på dagen men lite hosta. På kvällen kom febern krypandes. Idag har hon (sin vana trogen) nyst och näsan har runnit som en kran. Mer eller mindre feber mest hela dagen. Och som grädde på moset så verkar bassilusskan nu ha tagit sig en tur ner till lilla magen också. Ont i magen och rejält lös. Inte så kul när man tryckt i sig si så där 30 körsbärstomater under dagen.

Nedan lilla E som intar sin morgon youghurt i mammas och pappas säng igår morse.

Till detta så lyckades stackars Harald få ryggskott i går kväll. Han bar in ved och så small det till. Han har varit till massör och fått hjälp så vi hoppas det skall bli bra snabbt.

Jag skulle gå på min pilates i morse, men när jag kom dit var det stängt och alldeles tomt. När jag kom hem igen så såg jag att jag missat ett sms från min instruktör. Hon var sjuk. Typiskt! Så jag skulle skjutsa Julius till träningen ikväll och sedan själv gå och träna men...... Den lilla sjuka prinsessan ville ha mamma hos sig. Så Harald fick köra och så ska han försöka sig på ett lugnt simpass. Så kan det gå!

Idag har det verkligen varit vår eller nästan sommar ute. Ingen vind och varm och skönt. Igår däremot var det soligt men vinden var riktigt kall. Men det skall tydligen regna framåt natten och i morgon. Vädersnubbarna brukar faktiskt ha rätt i detta landet!

Här har vi en som njuter av vädret och slumrar i skuggan av lill-mattes rutchkana.

Och så har vi då våra nyanlända "grannar"; valarna! Vi ser valar i princip varje dag nu. Igår åt Harald, Eilika och jag lunch på Dixies. Både Harald och jag höll i kamerorna innan vi gick hemifrån men ...nej! Naturligtvis såg vi 4 valar bara ca 50 m från stranden. Tydligen kommer dom in så långt in för att klia sig på stenarna. Idag var det en val precis utanför fönstret. Tyvärr ville den inte riktigt visa sig för att bli fotograferad men nedan ser ni i alla fall att vi har dom här. Denna valen "solade" magen. Det är fenorna som sticker upp.

Och så måste jag ju bara avsluta med en bild jag tog nu ikväll. Hottentott bergen på andra sidan syns väldigt tydligt och himmelen är alldeles rosa. Denna vy möts vi av morgon som kväll. Bergen är så vackra när solen kryper upp bakom dom på morgonen och sedan när kvällssolen belyser dom. Dom dagarna vi ser dom dvs. Ofta ser vi dom inte alls.

Tänk så vackert vi bor!


1 kommentar:

  1. Kan bara hålla med dig att ni bor fantastiskt vackert!!
    När solen går ner över Hottentott Holland Mountains så är det så underbart vackert!
    Bergen brukar vara nästan röda. Iallafall från svärmors veranda I Heldervue.
    Njut av livet!
    Mvh/ Lars

    SvaraRadera