tisdag 3 augusti 2010

Öppet Hus och CTFM

I morse väntade Eilika och jag på att Eunice skulle komma. Till slut ringde jag och frågade var hon var. Vi hade missförstått varandra. Hon trodde hon skulle komma först nästa vecka. Men hon kommer i morgon istället. Gjorde inte så mycket dock.

Efter pannkakslunch och lite solande i trädgården gav vi oss av till American International School of Cape Town där det var Öppet Hus. Trevligt och avslappnat. Julius, och jag, fick träffa Julius nya mattelärare och spanska lärare samt hans Homeroom teacher tillika engelska lärare. Julius fick även se sitt nya schema, klasslistan samt träffa ett par klasskompisar. Jag passade på att skriva upp mig på listan för frivillg till PAFA aktiviteter. Bra start för Julius tror jag.

Sedan åkte vi till en fisk restaurang som heter Cape Town Fish Market i Steenberg och åt en god middag. Jag svullade i deras utsäkta laxfilé med teriaki sås. Sååå god!

Därefter släppte Eilika och jag av Julius i Wynberg för dagens simträning. Vi hann precis hem till Charlie och Lola på TV som tur var.

Nu sitter jag och tittar på Alfons (som Julius kallade det när han var liten) på Skansen! Rätt häftigt att sitta i sydligaste Afrika och titta på Allsång på Skansen! Julius förbereder sig inför skolstarten i morgon. Han blir hämtad kl 07.15 av Astrid i morgon bitti.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar