onsdag 16 juli 2014

En vecka

En vecka har hunnit gå sedan vi kom hem från vår road trip! Vi har hunnit med en del under veckan men nu är det så illa att vi inte hinner med allt för mycket mer. På fredag flyger Eilika och jag hem! Fem veckor har snart gått! Svisch!

Här kommer lite kort uppdatering av några av sakerna vi hunnit med.


Vi har ätit smarrig räkmacka á la Krugers Gård, tillsammans med mamma, pappa, lillasyster Caroline och systerson Maximus. Ishavsräkor får vi inte tag i i Sydafrika så det festar vi gärna på när vi är här!


Det har regnat! Här, Eilika hemma hos Christina och Peter där vi var på middag i lördags.


Det regnade som tusan!
 

 Men vad gör väl det i trevligt sällskap och när den goda middagen serverades ute i växthuset! Regnet kunde ösa bäst det ville. Vi hade det bra!


I söndags kom Haralds brorsson Stefan med familj på besök. Dom var på väg ner till Tyskland och stannade en natt hos oss på vägen!


Söta lilla Silvia och mamma Meka!


En vaken och pigg liten tjej!


Och så var det ju FINAL i fotbolls VM! Halvtysken (till vänster) och heltysken (till höger) var laddade inför matchen!


Och dom blev ju bara liiiite glada när Tyskland VANN!


Harald och Eilika firar med mini-vuvuzela och tysk flagga på balkongen!


Vår vackra lavendelhäck blommar!


Solen har skinit och tant solar!

I går var vi hos PO och Anette på grillkväll! Föräldrarna till flickorna som var och hälsade på Julius i Sydafrika över nyår träffades och grillade, drack vin, umgicks och tittade på bilder från tjejernas besök hos oss. Ja, ungdomarna var ju också där förstås!


Eilika roade sig själv i poolen. Hon var ju det enda lilla barnet.


Harald, Johan och Ludvig.
 

Tjejerna, Julius och kompisen John.
 

Min farbror PO, kusin Emmie och Annas pappa Sven-Erik!
 

Grabbarna!
 

Harald och Annas mamma Stina.
 

Saras pappa Johan och mamma Jeanette.
 

Världens bästa tjejer! Karin (som alltså är MIN kusin), Sara och Anna!

Just nu pågår det poolparty med tillhörande grillning i trädgården! Julius har bjudit in sina polare. Än så länge är dom 12 stycken tonåringar, solen skiner och poolen är varm! Kan det bli mycket bättre?! Eilika och jag håller oss inne för att lämna dom ifred. Fast vi har varit ute och hälsat och Julius tillät mig till och med att ta några foton. Jo, jag frågade faktiskt först! Harald kommer alldeles snart hem från Jönköping där han varit och spelat golf med sin bankman.

I morgon vette katten hur jag ska få till dagen! Julius vill att jag åker in med honom till stan för att handla lite kläder (vi har inte hunnit det tidigare) och jag har några saker jag fortfarande skulle behöva handla, Eilika vill har poolparty för sina vänner på eftermiddagen, mamma och pappa kommer och äter middag. Det ska ju bli fint väder i morgon också så vi hoppas kunna sitta ute. Ja, och så ska jag packa! Och det är inte gjort i en handvändning! Det löser sig; det gör det alltid!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar