måndag 7 juli 2014

Road trip- del 1


Innan jag börjar att redovisa vår road trip så måste jag ju bara dela med mig av ett par härliga bilder som jag tog dagen innan vi gav oss av. 

Helt plötsligt arrangerade Eilika ett spontant poolparty för sina kompisar. Strax efter klockan 13.00 i tisdags hade jag 9 ungar, alla runt 10 år, i poolen! Det stojades, badades och hoppades! Efter ett par timmars bad var dom nöjda och vi bjöd på Piggelin och bildspel över vad Eilika sysslat med hemma i Sydafrika sedan hon åkte från Aspö förra året. Sen cyklade alla upp till tennisbanan där dom fortsatte att roa sig. Klockan 18 kom hon inramlandes genom dörren igen. Nöjd och lycklig!
 
 

Det nästan kokade i poolen!

 

Arrangerad hoppbild!

Så till vår road trip! Målet med resan genom Sveriges avlånga land var att närvara vid min systerdotters bröllop utanför Östersund. På vägen både upp och ner passar vi på att besöka lite släkt och vänner. Så en vecka på resande fot blir det totalt.


Man sover gott i bilen!
 

I onsdags på väg upp till Östergötland körde vi igenom ett antal störtskurar!
 

Plötsligt så händer det; en KAMEL mitt ute i den Östgötska myllan!

 

Framme vid vårt första stopp! Hos farmor/mamma Asta i hennes stuga i Ingestorp!

Tyvärr hade vi inte något väder att tala  om när vi var där men vi hade det både mysigt och trevligt ändå. Vi åt och drack så vi nästan sprack och vi gick på lite promenader. Eilika hängde på faster Elke, Gunnar och kusin Thure på äventyr. Lycka!



 


Man hittar så vackra och goda saker längs med grusvägen när man promenerar.
 


Thure och Eilika spelar Memory på kvällen.



På torsdagen följde Eilika med på cykeltur till Motala äng för att titta på blommor, fåglar och insekter. Spännande!
 

Efter lunch var det dags för fisketur!


Först måste man tömma båten.
 


Första gången Eilika är i en roddbåt! Så spännande!
 

Här kommer mannen i mitt liv ner till bryggan också. Telefonen i högsta hugg!
 


Harald och jag gick en promenad i trollskogen.
 

Någon fisk blev det inte men vackra näckrosor. Passade bra till dekoration till kaffet  eftersom Harald och jag firade 21-årig bröllopsdag!

Efter kaffet skulle Herrn simma! Träna bör man annars dör man. Men ute i vildmarken finns inga bassänger med streck i botten så det blev våtdräkt och ett träningspass i sjön.



Knallrosa badmössa så att han syns!
 



Följebåt var Eilika, Elke och Gunnar i roddbåten.


Efter följebåtsuppdraget så var det dags att fiska och gissa vem som fick napp?! Största gäddan drog Lilla E upp! Bara lite stolt!
 

 Lillebror och storasyster diskar efter maten!


Fredag morgon gav vi oss av bright and early. Naturligtvis sken solen!
 



Det är ju otroligt vackert att bila genom Sverige. 

Efter många timmar i bilen checkade vi in på Scandic City i Östersund. Mamma och pappa hade redan checkat in. På kvällen spelade ju Tyskland kvartsfinal mot Frankrike och det måste ju tysken få se. Den snälla frugan hade bokat bort på LeSport i Östersund.
 
 

 Eilika på sportsbar med pappa!


 Efter vinsten och den goda middagen gick vi en sväng ner till Storsjön i det vackra kvällsljuset.



Pappa och mamma har det bra!

På lördag förmiddag körde vi vidare till Alsen och Wången där vi skulle på bröllop på eftermiddagen. Nästa inlägg blir brölllopsinlägg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar