söndag 17 augusti 2014

Admirals Waterfall

Utflyktsdag idag! Och vilket VÄDER! +28C i Simonstown! Det kallar jag en bra vinterdag. Det är ju typ mitten på februari idag, om man översätter till Sveriges årstider alltså.

För två år sedan gjorde Eilika och jag samma utflykt. Se HÄR. Idag tog Eilika och jag med oss Harald och Idefix till Admirals Waterfall i Simonstown. Lika vackert, mäktigt och varmt som för två år sedan.



När vi parkerat bilen och gått en bit så träffade vi på denna lilla krabat. En grön fin ödla. Lite besvärlig att fånga på bild men han/hon är där, mitt i bild!

På väg upp mot vattenfallet så har man en fantastisk utsikt över False Bay. Vi bor i första viken.

Mina utflyktskompisar!

Proteorna blommar för fullt.


 Våren är på intågande och det blommar överallt.


Hamnen i Simonstown och marinen logement.

Idefix tyckte det var så spännande och tungan hängde i mungipan precis hela tiden.

Simonstown för våra fötter!

Vattenfall!

Måste provsmaka vattnet!


Vattenfall, stora som små, är mäktiga!


Vissa måste ju bara bada!

Bästisarna på utflykt!

Vid möte av människor och/eller hundar så är det koppel på som gäller. Av respekt för dom vi möter. Stor vit hund upplevs ibland som ganska farlig.

Min lilla tjej och dom läckra husen på Simonsbergs fot.

Tre av mina fyra godingar!


 På väg ner till bilen såg vi ett hus med en fasad helt klädd i klängväxt.


Paus! En med lite längre tunga en den andra ;)

Vackert gräs med vacker bakgrund.


 Stor hund, liten tjej och vackra Simonstown.


 Efter vattenfallsutflykten körde vi hem vovven och sedan körde vi tillbaka till Simonstown och åt lunch på Berthas! Utsikten från bordet går inte av för hackor den heller!


Såhär kan man roa sig i väntan på maten. Denna "kalla" februaridag! ;)


Dagens lunch; musslor, räkor, calamari, fisk, vitlökssås och pommes! Till det ett glas rosé. 


Herr och fru Kruger!


Sandbotten och vatten precis bredvid restaurangen.


"Have a Coke!"


Vi avslutade denna fantastiska vinterdag med att grilla till middag, Vi åt grillade räkspett, butterfly chicken, majskolvar och sallad på marinerad blomkål, isbergssallad, purjolök och rostade pinjenötter.

Det vackra vädret höll i sig så vi satt ute och åt på vår mysiga uteplats och det var så mysigt. Vin och mycket prat. Vår lilla familj! Ja, Eilika drack förstås Cola!

Hemlängtan?! NEJ, inte idag!

2 kommentarer:

  1. Uuuuuunderbart att det redan blivit så fint väder på södra halvklotet, go'vänner! Jag har länkat till det här inlägget och lagt upp ett inlägg även på vår blogg. Hoppas det är ok :-) Stora kramar till er alla från Björn och mig (just nu i husbil på Fårö på Gotland)

    SvaraRadera
  2. Åh, vilken härlig dag! Ingen anledning till hemlängtan då inte! Är det vanligt med så hög temperatur i 'mitten av februari'? Här är ju oxå snart vår; 15 på dagen och 5-6 på natten.. Skönt i solen men svalt i skuggan... Kram/ Titti

    SvaraRadera