onsdag 13 augusti 2014

Sleepover

Ni kanske minns att Eilika sov borta för första gången i somras? Hon sov över på Sommarkyrkan och det gick jätte bra. Tidigare har hon bara sovit borta, från mamma och pappa, hos mormor och morfar.

Nu har hon fått mersmak och har sovit över hos bästisen Amy. Och Amy har sovit över här (även första gången för henne). Eilika började mad att sova över hos Amy förr förra fredagen. Hon hade med sig kudde, täcke och ett gäng nallar. Dom hade tittat på film och ätit pizza. Gick bra men det blev inte så mycket sömn! Hon hade lite svårt att somna (delade säng med Amy och deras hamstrar lät) och så vaknade hon tidigt. Bra att välja sleepover på en fredag så att hon har både lördag och söndag på sig att vila upp sig igen!


Amys mamma skickade bilden till mig på kvällen. Sötnosar!

I fredags var det Amys tur att sova här! Vi satte extrasängen bredvid Eilikas säng och bäddade fint. Vi måste ju bädda lika fint som vi altid gör åt våra gäster tyckte Eilika. Och det hade hon ju rätt i!


Är det fredag så är det! Spagetti och köttfärssås, Coca Cola till barnen och vin till mamman!
 

Efter lite lek så var det dags för film och grönsaker med dip!
 

Valet av film blev Grease! Den hade Amy aldrig sett så det var ju kul.
 

Dom tyckte båda att filmen var bra men lite väl mycket pussande! Sååååå pinsamt!
 

Nykissade och med borstade tänder låg dom i sängen och läste en stund innan jag släckte lampan.
 

Amy somnade på två röda sekunder men Eilika tog det 1 1/2 timma för! Vet inte vad som hände!
 

Dom sov till strax innan 7 och sen fick dom frukost framför TV:n!
 

Frukost värdig två prinsessor! Hjärtformade mackor, fruktsallad och varm choklad med grädde!

Nu tycker båda att det ska sovas över till helgen igen men både Lee-Ann och jag tycker att vi väntar några helger till nästa gång.

Roligt att dom båda tagit steget och vågar sova över. Men så är dom ju väldigt trygga med varandra och båda känner sig nog hemma hos varandra!

Jag smet hem första gången jag skulle sova över. Jag var 6 år och kompisen 7 (eller om det var 7 och 8). Jag rymde genom en altandörr med kudden i högsta hugg. Detta var i ett radhusområde i Viken utanför Helsingborg, och det tog nog bara 5 minuter för mig att springa hem på gångvägarna mellan husen. Mamma och pappa fick ringa till kompisens föräldrar och tala om att jag var hemma!

1 kommentar:

  1. Jaså du har bott i Viken, vad kul!
    Jag bor själv utanför Helsingborg. Född och uppvuxen i HBG :)

    SvaraRadera