torsdag 28 augusti 2014

Busväder

Jag måste ju vara ärlig och skriva när vi har skitväder också! Just nu är vi inne i en mindre trevlig kallfront! Vindarna är iskalla, det blåser som fan (ursäkta franskan) och regnet står som spö i backen med jämna mellanrum! Och det vräker ner snö i Matroosberg som ligger ca 3 timmar härifrån. Eventuellt skulle det även komma lite snö på Tafelberget.

I går kväll, när jag precis somnat, så väcktes jag av regnet och kastvindarna. Vi 3-tiden i natt samma sak, och då vaknade även Eilika och kom springandes med täcke, kudde och nalle. Och så har det hållit på idag. Men eftersom det blåser så rysligt så blåser molnen bort i bland och solen tittar fram. Men isvinden håller i sig. Nu på eftermiddagen har vi inte haft mer än +8,5C och så med vinden på det så blir det ju ännu kallare. Inte jätte trevligt inne då heller kan jag säga! Sitter nu fullt påbyltad under en filt. Men fryser om fingrarna och näsan!

Trots skitväder så stannade jag vid stranden på väg hem från skolan i morse. Idefix och jag tog morgonpromenaden på stranden. Inte mycket roligare att gå genom kyrkogården. Vi klarade oss undan regnet så det var riktigt skönt! Välklädd med gummistövlar och parkas så går det ju bra! Det blev några bilder tagna med iFånen också. Dramatisk himmel och hav!
 




Idefix däremot körde tonårstrots! Han VÄGRADE släppa i från sig bollen! Alltså fick han bara springa efter den en enda gång. His loss!

Av förklarliga skäl så bokade vi av Eilikas ridning idag. Hon hade frusit för mycket och förmodligen blåst av hästen i kastvindarna. Dom har även ställt in dagens tävlingar i Lipton Challenge Cup (seglar tävling som pågår hela denna veckan). Lite för hårda kastvindar! Dom har redan haft dramatik så det räcker. En av båtarnas mast bröts av i den hårda vinden tidigare i veckan.

Nu ska vi snart gå till Dixies och äta. Det passar bra när det är ruggväder!

1 kommentar:

  1. Usch och fy; riktigt 'hundväder'! Fast det är häftigt med busväder, tycker jag! Det värsta är när det även är kallt inomhus..pga dålig isolering och englasfönstrena. Krävs goa fleecetröjor, tofflor och filtar då. Samt varmt the!
    Kram Titti

    SvaraRadera