söndag 5 oktober 2014

Skön helg

Här kommer en bildkavalkad över dom senaste dagarna! Fredag var sista dagen i skolan innan spring break. Nu har båda barnen alltså vårlov i en vecka! Skönt! 

 

I fredags hade Eilika Margareta flätor till skolan. Här tar hon en selfie i bilen på väg till skolan.
 

Jag fick ta ett kort på sötnosen också när vi kom fram till skolan.
 

 I torsdags fick Eilika en hel kasse med nyplockade citroner från hennes ridlärare! Kolla storleken!


 Det blev lemonadtillverkning efter skolan i fredags. Så gott!


 I lördags var det ju Kanelbullens Dag och det firade vi! Eilika och jag bakade kanelbullar, kardemummabullar och vaniljbullar!

Innan vi drog igång bullbaket så var vi till handelsträdgården för att handla både det ena och det andra. Det blev en överfull bil och lite drygt 1000.- fattigare. Men för den slanten fick vi en STOR blå glaserad kruka, ett litet citronträd till krukan, 2 röda gräsliknande plantor, en buskbouganvilla, 6 petunia plantor, 6 små vitblommande plantor, 6 små basilika plantor, 6 små isbergssallads plantor, 6 små tomatplantor OCH 5 stora påsar med planteringsjord.


 Vi köpte även två små planteringslådor åt Eilika!


 Hon sådde gurka, luktärt, persilja och ruccola i sina lådor!


 Fröerna och dom fina planteringsredskapen fick hon av farbror Claus och faster Anna i somras. Kolla in den lilla jordiga handen! Hon är fortfarande en liten människa!

I dag på förmiddagen har Eilika och jag roat oss med att plantera allt vi köpte igår. Ganska svettigt och gissa om jag har ont i ryggen nu. Precis när jag var färdig så bjöd Harald på lunch. Han hade gjort en super god köttsoppa. Han kan han min man!

 

Efter lunchen blev det premiärdopp i poolen för Eilika och Idefix! 26C i vattnet. Jag nöjde mig med att ligga i solen i stället. Nej bara halva jag låg i solen, andra halvan under ett parasoll. Hade fått nog med sol på förmiddagen.

 

Vår badpojke! Nej, han går fortfarande inte i hela vägen utan bara till magen ungefär. 


Bästisar även i poolen!
 

Senare på eftermiddagen tuffade ångloket Katie förbi.
 

Ganska havsnära järnväg! Fotona tagna från vår trädgård.


Inte bara ånglok utan även ubåt tuffade förbi fönstret!

1 kommentar: