lördag 5 september 2015

Skojade bara! :)

Nästa inlägg blev inte om blommor! Där lurade jag er allt!

Det har varit en så fantastiskt härlig dag! Vackert väder och bloggerskan får inspiration. Helt klart!

Dom första bilderna är dock från i går morse. Snart kommer vi missa dom vackra soluppgångarna, eftersom dom kommer att visa sig innan vi vaknat. 




Men än så länge hinner i alla fall jag se dessa vackra soluppgångar. Tveksamt om resten av familjen ser dom ;)

Så till denna härliga vårdag!  Harald kom hem solbränd och fin från golfbanan på eftermiddagen. Eilika och Amy hade maraton playdate. Amy kom strax efter 11 och jag körde hem henne strax innan 19.00. Missade att planera lunch så jag och flickorna åkte till Noordhoek och åt lunch och passade på att köpa tomat- och basilikaplantor.


 Kan man kalla vårvärme!

På eftermiddagen noterade vi att det var massor med segelbåtar i i viken utanför vårt hus. Trodde först att det var sedvanlig lördagsregatta men det stämde inte riktigt. Flera segelbåtar gick för motor och det var en hel del motorbåtar ute samtidigt. Efter ett tag kom jag på att det var en procession! Längst fram körde NSRI (National Sea Rescue Institute) med sin rödvita båt och då förstod jag att dom spridit aska. En hundvän är voluntär på NSRI och har berättat att dom ibland får sprida aska ute till havs. Misstänker att någon medlem i False Bary Yacht Club gått bort. Väldigt vackert och mäktigt var det!


NSRI i mitten av bilden.

 





 Mycket vackert och stillsamt!

Bästisarna på studsmattan i kvällssolen kunde jag ju inte låta bli att fota. Och att välja vilken bild att lägga ut gick inte. Ni får njuta av alla! Det är sådan värme, kärlek och lycka mellan dessa två. Trots att dom nu går i olika skolor så är dom fortfarande bästisar!










Amy stannade och åt middag. Med sådant väder så var det ju inget snack om vad vi skulle äta. Der blev grillat!






Jag har jobbat i trädgården i värmen. Nu är vår ört- och grönsaksträdgård så fin! Rensat, planterat och lagt dit täckbark. Tomatplantorna planterade i två stora lådor mot norrväggen. Mycket nöjd!

Nästa inlägg blir det blommor. Lovar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar