torsdag 12 maj 2016

"Duktiga"

I förrgår så skötte sig både Julius och jag! Vi ringde hem till våra mammor! Jag ringde mamma på dagen och på kvällen fick jag samtal från Julius. 

Jag kan bli lite putt ibland på att Julle hör av sig för sällan men jag är verkligen inte bättre själv. Före resan till Sverige i påskas så ringde jag till mamma nästan varje lördag och däremellan läste hon bloggen och jag fick mail från henne med jämna mellanrum. Men sedan vi kom tillbaka till Sydafrika så har jag inte haft någon ringlust! Eller jag kommer mig helt enkelt inte för. Och så slutade jag ju att blogga ett tag där också. Inte snällt alls! Men nu är bloggen i gång igen och jag ska bättra mig på att ringa mamma. Lovar! 

I övrigt så rullar det på. Eilika går i skolan, Harald jobbar och tränar och jag lullar mest runt, känns det som. Hösten är här men har varit väldigt snäll än så länge. Soliga dagar och lite vind. Regn behövs så förhoppningsvis kommer det snart. Det är 17-20C ute på dagarna. Vissa dagar varmare. Men inomhus är det rått och kyligt. Termometern hoppar inte över 20C om vi inte eldar. Och då bara i vardagsrummet förstås. Men än så länge helt ok. Blir ju värre när regnet och fukten kommer.

 

Vår lilla packåsna! Onsdagar har hon skola och gympa vilket resulterar i skolväska, gympaväska och lunchlåda och efter skolan ridning vilket adderar 1 ridväska. Många väskor blir det!

Ja och så var det ju dessa soluppgångar! Dom är ju vackra på sommaren också men så här års är dom något extra!


Taget från kontorsfönstret häromdagen.
 

 Vårt hus sett från kyrkogården på morgonpromenaden i förrgår.


Och morgonens himmel! Fantastiska färger!

1 kommentar: