torsdag 9 juni 2016

Finn fem fel

Varning för ett gnälligt inlägg från en bortskämd hemmafru med i-landsproblem!

Att ha en städerska som kommer 2 gånger i veckan och en kille som håller ordning på trädgård och tvättar bilar som kommer 1 gång i veckan är en ynnest. Men det är även en prövning. 

Jag är en petig och ordningsam person. Var sak har sin plats och jag har en mycket specifik uppfattning om hur det ska se ut och vara i mitt hem. Detta gör att jag rätt så lätt att bli irriterad på både städerska och trädgårdsnisse med jämna mellanrum. Varför är det så svårt att sätta tillbaka saker på sin plats, vända saker åt rätt håll och fundera över hur saker och ting används hos sin arbetsgivare?! Här kommer några saker som irriterar mig vansinnigt! Saker som jag rättar till minst en gång i veckan, ofta två gånger, och som sedan blir "fel" lika snabbt igen. Ok, är ni redo för mina ytterst triviala irritationsmoment?


VARFÖR sätter man tillbaka filten i hundens säng upp och ner? !
Varje gång den har blivit skakad, alltså 2ggr/veckan!
 
 
VARFÖR lägger man tillbaka filten på fotpallen åt motsatt håll den låg (som den SKA ligga)?! 



 VARFÖR ställer man tillbaka kattens matbricka upp och ner varje gång den blivit diskad?


VARFÖR sätter man inte tillbaka propparna i diskhoarna? I någon av alla 4 diskhoar?
 

 VARFÖR envisas man med att ställa ljusstakarna på fel sida om skålen med blommor?


Varje gång städerskan varit här ställer jag tillbaka ljusstakarna som dom ska stå. I MITT hem!

Ja, ja jag VET! JAG måste ju säga till så att det blir rätt. Men jag både glömmer och tycker det är småsaker. Och så lever jag i förhoppning om att hon ska notera att det ser annorlunda ut än hur hon lämnade det. Varje gång hon kommer! Men nej! Jag ska ta tag i det när jag kommer hem igen. 

Två saker har jag sagt i från om. När jag inte pallade längre. Och nu blir det rätt!
 

 Dörrmattan ligger nu på RÄTT håll! Inte med texten WELCOME vänt mot dig när du LÄMNAR!
 Ja jag vet! Jag är petig!


Soffbordet står numera så att man faktiskt når det från soffan. Inte längst ut på mattkanten.
 

Och såhär tycker trädgårdsnisse att vi ska sitta på uteplatsen. Lite trångt! Jag ställer rätt varje vecka och han sopar och ställer fel varje vecka. Det är en evighetsmaskin!

Men......det är OTROLIGT skönt med ett nystädat hus, nyklippt gräsmatta och skinande rena bilar!

3 kommentarer:

  1. Åh jag känner igen det där! Inte så mycket här i USA, men det är alltid något. Hur kan man inte ställa tillbaka saker som de var innan? I Brasilien funderade jag alltid på varför städerskan envisades med att flytta runt kuddar och möbler...? Här i USA är det lite bättre, vår städerska som är från östra Europa är ganska bra på att ställa tillbaka allt där det var.

    SvaraRadera
  2. Lindah Norrström10 juni 2016 kl. 09:19

    Haha! Oj, vad jag känner igen det där. Så himla irriterande..! Vi kom fram till att de nog ställer grejer fel med flit, så att det ska synas att de varit där och städat/torkat... Eller så gillar de att jävlas lite.

    SvaraRadera
  3. Hej! Hade helt missat att du har börjat blogga igen, men roligt att du är tillbaka! :D

    SvaraRadera