fredag 19 november 2010

Bra service på servicen

Vilken vecka! Jag jobbar inte men ändå springer tiden ifrån mig! Det har varit en hektisk vecka på många sätt.

Det har varit möten med PAFA, hämtning och lämning av barn, klassutflykt och service av bilen.

I tisdags var jag på PAFA möte på morgonen och häpp så erbjöd jag mig ta hand om informationen som går ut från PAFA. Ordförande Kerstin (norska) var mycket tacksam och lättad. För er som inte minns, så är PAFA föräldraföreningen på skolan.

I går var jag med Julius och alla 8:orna samt Engelska läraren på The Holocaust Centre inne i Kapstaden. Barnen har läst Anne Franks Dagbok och Hannas Suitcase på engelskan och så har dom pratat mycket om Förintelsen. Svärmor var ju och berättade om sin flykt från Hamburg förra veckan. Vi åkte med dom 2 skolbussarna (mini-bussar) strax innan 9. Det var späckat program och MYCKET information hela dagen. Vi var tillbaka på skolan igen 14.40. Ett besök i Kapstadens äldsta synagoga ingick även. Mycket intressant och bra dag. Eleverna skötte sig bra men Gud vilken ljudnivå!

Efter utflykten skjutsade jag Julius direkt till träningen. Vi var inte hemma förrän 18.30. Lång dag!

Idag var jag och servade min bil. Skulle servats efter 15000 km men jag hade redan hunnit upp i 20500 km. Som tur var gick det vägen och garantin gäller fortfarande. Vi gör av med många mil! Jag satt kvar och väntade på bilen med en bra bok. Det tog knappt 2 timmar. Fick sedan en nyservad och nytvättad (både invändigt och utvändigt) bil till priset av 0 kronor! Tvätt ingick alltså i servicen. Det kallar jag SERVICE!

Bytt lite kläder åt Eilika (måste visst köpa strl 6-7 år! Hon fyller 5 om 2 veckor?!), handlat och nu står köttfärssåsen på spisen och puttrar. Ska snart åka till skolan för ett litet PAFA möte och hämta Julius.

Sedan full fart hem, få i man och son middag och sedan ska dom iväg till Strand. Julius tävlar i kväll och i morgon. Tufft schema!

Eilika och jag äter nog lite senare och firar fredag i lugn och ro. I morgon förmiddag ska tjejerna till frissan. Det ska bli mysigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar