onsdag 3 november 2010

Nya rutiner

Denna veckan har vi fått lite nya rutiner när det gäller båda barnen.

Julius har blivit uppflyttad en grupp i simningen och simmar nu mycket tidigare på eftermiddagen. Hans träning börjar nu 15.30 istället för kl 18.00. Mycket bra! Jag hämtar honom i skolan och kör honom direkt till träningen. Sedan har Astrid hämtat honom vid 17.30. Så nu har vi ätit middag vid 18-tiden istället för klockan 17. Och Julius har hela kvällen hemma och slipper börja med sin läxa efter 20.30 på kvällarna.

Eilika är nu kvar på dagis tills strax innan 16 då jag hämtar henne. Kör ju direkt till Siomonstown från Wynberg (där Julius simmar). Tyvärr är det rätt mycket trafik just då vilket resulterar i att det tar en bra stund för oss att komma hem från Simonstown. Flottans personal verkar sluta 16.00. Men nästa vecka är ju Harald hemma igen och då kan ju han hämta henne lite tidigare, för att slippa trafiken.

Sedan har jag ändrat läggtiden för Eilika eftersom Bolibompa nu inte börjar förrän kl 19.00 hos oss. Det har funkat jätte bra. Vid sex sitter vi ju numera och äter. Nu hinner hon äta i lugn och ro och så titta på CBieBees och Charlie och Lola INNAN hon tittar på Bolibompa. Och inte tvärtom som förut. Så strax efter 20.00 ligger hon i sin säng och somnar tvärt. Detta har även bidragit till det mycket positiva att Eilika sovit HELA natten i sin säng! Jag har varit tvungen att väcka henne strax innan 7. Fantastiskt! Annars vaknar hon, i vår säng, mellan 6-6.30. Även helger!

Och för att avsluta detta inlägg så kan jag avslöja att jag har lyckats med något mycket dumt! Jag glömde stänga av vattnet när jag fyllde på poolen i går kväll. Jag kan säga att poolen nu är VÄLDIGT full och maken kommer nog inte bli så glad över vattenräkningen. Skulle sätta klockan på ringning så fort jag kom in men precis då hojtade Eilika och ville något. Som bortblåst ur min lilla ärthjärna! O-bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar