måndag 1 november 2010

Gardenboy

Nu har vi en "anställd" till! Tidigare anlitade vi en trädgårds-skötsel-firma (fint ord va?!) som klippte gräset, körde med trimmern och rensade ogräs mellan plattorna. Men dom kickade jag för jag tänkte jag kan sköta det själv. Men, det är väldigt tungt och det växer som attan.

I torsdags var jag ute och tvättade bilen och då erbjöd sig grannens "gardenboy" sina tjänster. Han skulle ge mig sitt nummer. Jag gick in och kollade vad Eunice (vår städerska) tyckte. -"Nej, nej ta inte hit någon som jag inte känner!" blev hennes svar. Däremot hade hon en systerson på 22 år som bor hos henne som behöver jobb. -"Honom kan du lätt lära upp".

Sagt och gjort, idag började Emanuel! Han har nu klippt gräset och kört med trimmern på framsidan och nu håller han på att städa upp efter sig. Han har aldrig kört en elektrisk gräsklippare eller trimmer förut men efter en snabb instruktion så gick det jätte bra. Går inte så snabbt men han är noggrann. Blir jätte fint.

Sedan ska han få fortsätta med gräset på baksidan och sopa på uteplatsen runt poolen. Där behövs verkligen vinterns skräp sopas bort. Och Julius ska ha fest på lördag kväll så då måste det ju vara fint.

Har tänkt att Emanuel även får rensa mellan plattor, sopa garaget, ev. tvätta bilarna. Ja, helt enkelt en städare för utomhus. Han får R120/dag och lunch. Han sken som en sol när jag berättade det.

Så nu hjälper vi ännu en som inte har det på långa vägar så bra som vi har det och vi får det fint! What a deal!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar