måndag 21 februari 2011

Grill middag i februari och hönsgård

I går var Harald och tävlade i Paarl. Han kom hem strax efter 13. Hade väl gått hyfsat om jag förstod saken rätt. Julius tog moster med familj till Cape Point. Dom kom iväg strax efter 10 och var tillbaka igen vid halv två tiden. Dom var trötta benen men nöjda. Julius tog den stora turen. Han har ju konditionen och ville visa så mycket som möjligt misstänker jag!

Framåt kvällen björ jag på varsin Mojito och så grillade vi. Mysigt att sitta ute och äta i februari. Det tycker även vi fortfarande att det är. Vi lever i både dom svenska årstiderna och i dom Sydafrikanska samtidigt.
Helene på semester!

Connie och Harald diskuterar något. Jag syns även i fönstret. Hihihi!

Paradrätten. Sweet chilisås marinerad oxfilé, grillad majs och potatissallad med vinegrette, oliver, sockerärtor och körsbärstomater.

Vid bordet.

Johan vill helst inte vara med på bild så då gör han en sådan här snygg grimas i stället. Och Julius försöker sträcka sig så att han inte ska komma med i bild. Tonåringar!

Men Eilika och Connie vill vara med på bild i alla fall!

Kusinerna!

I morse hade vi värsta hönsgården i trädgården! Jag räknade till 20 stycken Guinea Fowls och Francolins.

Mormorhönor!

Francolins som hoppar studsmatta!

2 kommentarer:

  1. Ääh, man kan väl sitta ute och äta här med. Bara man klär sig efter vädret.
    Barbara

    SvaraRadera
  2. Vad mysigt ni har det och oj Helens barn har blivit stora. Jättefina bilder. /Karen

    SvaraRadera