lördag 4 februari 2012

Blandade karameller

Har tömt kameran på veckans bilder så här blir det en salig blandning från godispåsen!


Två små kompisar utanför fönstret häromkvällen. En av dom var sedan på besök i badrummet, men jag tror den har flyttat ut igen!


Mosquito ligger, kors i taket, i sin korg på kontoret. Varför jag tog kortet var egentligen för att visa mamma, pappa och systrarna filten som han ligger på. Känner ni igen den? Den filten har hängt med i ALLA år. Mamma har fått den från morfar för typ 1000 år sedan och och jag räddade den ur en bil som vi sålde åt mamma och pappa. Nu "bor" den i Sydafrika och jag tror att den även var med i Polen.


Det byts syllar på järnvägen som går förbi oss längs kusten och då är det, tja, ca 50 pers i gula västar som jobbar! Tågen går som vanligt men lite långsammare när det går förbi arbetarna. När tåget kommer så ställer sig hela gänget vid sidan om spåret och så snart det tuffat förbi sätter dom igång igen. Det ni SJ, eller vilka som nu bygger järnvägar i Sverige!


Ett stim delfiner som simmade, nej snarare hoppade, förbi häromdagen. Lite svårt att få en bra bild.


Två frankoliner på besök i trädgården. Mosquito lät dom spatsera förbi utan att ens lyfta på ögonbrynet. Inte mycket jakt instinkt kvar i den gamla katten.


Vår fantastiska utsikt i eftermiddags. Klart väder så att vi tydligt kunde se bergen på andra sidan. 
Och så fyren Roman Rock och en segelbåt.


Julius har idag tävlat i Paarl och när han och Harald körde hem så köpte dom med sig en låda vindruvor från vindistriktet. Dom betalade endast R40 för dessa supergoda, söta och kärnfria vindruvor! 


Vindruvor och bus till efterrätt!





Efter middagen gick jag ett varv i trädgården med kameran. Vi har så vackra blommor i vår trädgård!


Fortsatte runt huset och fotograferade Simonstown i skymning!


Vårt hus!

Nu ska jag se vem som går vidare i Melodifestivalen! Ingen så där super klar vinnare tycker jag. 

1 kommentar:

  1. Nej det var verkligen blandad kompott i första deltävlingen :) Måste kolla vilka som ska vara med i de andra deltävlingarna, har ingen koll.. Jättefina bilder! Ni bor verkligen jättefint! *avis* Har förresten varit till Täby idag, Enesta (?)krog och lämnat av äldsta dottern som skulle på ett running pass i -15 grader! Kram

    SvaraRadera