söndag 19 augusti 2012

Intet nytt

Händer inte så mycket just nu, därav inte så många inlägg. Vardagen rullar på. Vi jobbar, går i skolan och tränar. Och fryser! Idag trodde Harald att det skulle flyta in isflak i bukten. Det såg ut så i alla fall. Vinden är iskall och det är kallt och rått inne. Har torkat bort lite mer mögel på vår lurviga vägg idag. Denna gång torkade jag av med en trasa dränkt i ättika. Tips från läsare! Men i går hade vi en varm och fin dag. Då kunde jag till och med sola i linne och shorts mitt på dagen. Och nästan få 3 maskiner tvätt torrt.

Vi har med andra ord hållit oss inne idag. Ja, Julius var ute och jobbade en sväng. Han fick arbeta lite för sin månadspeng. Bära runt ved från garaget till förrådet på baksidan. Eilika och jag, eller mest jag faktiskt, har flyttat runt kläder och leksaker i hennes garderober och hylla och rensat och röjt. Har kommit in in rens och röj mode. Måste vara längtan till våren. Nu ligger linneskåp och skåpen i tvättstugan på tur.

För att hålla oss varma och humöret uppe så har vi ätit gott i helgen. Lövbiff, klyftpotatis och whiskey gräddsås igår. Glass, blåbär och chokladsås till efterrätt. I dag blev det Fläskfilé (eller på Eilika språk, fläskgelé) i ädelostsås och pasta. Och så goda röda, sydafrikanska viner förstås!

1 kommentar:

  1. Och här har vi högsommarvärme! Svårt att föreställa sig att ni går och fryser då, precis som det är svårt att föreställa sig att ni går och svettas när vi har vinterkyla. :-) syster Helene

    SvaraRadera