onsdag 15 augusti 2012

Min tur?

I natt drog nästa storm med tillhörande skyfall in! Vattenmätaren, som tar 50 mm, är FULLT! Eilika vaknade naturligtvis och var skräckslagen. När jag följde med henne på toaletten så säger den lilla skakande (av skräck och kyla) prinsessan -"Är Eunice ok?". Sötnosen, hon blir så orolig för Eunice när det är dåligt väder. Men jag försäkrade henne om att både hon och barnen är ok. Dom har ju ett tak som inte läcker in och som sitter fast ordentligt nu. Men dom var säkert rädda, precis som vi. Ljudnivån var inte att leka med för vår del så jag kan bara föreställa mig hur det låter under ett plåttak. Harald vaknade till men inte mycket mer. Och Julius sov som vanligt igenom hela skådespelet!

Precis innan det drog igång rejält i natt så vaknade jag av att jag mådde illa. Så när jag var och hjälpte Eilika med täcke och nalle så hämtade jag en hink. För säkerhets skull. Klarat mig än så länge men mår illa i omgångar. Riktigt illa. Skippade min pilates och har vilat på soffan. Håller mig till banan och flytande föda än så länge. Vi får väl se hur det slutar. Kul att må illa är det i alla fall inte. Blä!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar