tisdag 6 november 2012

Besök

I går när jag stod och förberedde middagen så fick vi besök av två söta grå kapmanguster. Small Grey Mongoose heter den på engelska. Jag trodde det hette mungo på svenska men efter att ha Googlat på det latinska namnet så ska det visst vara manguster. Här kan ni läsa mer om den grå kapmangustern.

Den ena pep i väg in i buskarna med en ryslig fart men den andra var mycket nyfiken och stannade kvar. Eftersom jag precis höll på att köra köttfärsbiffar så kunde jag inte motstå att slänga ut en liten klick genom fönstret. Mangustern kom farandes och mumsade glatt i sig köttfärsen. Han/hon fick några klickar till. När jag sen öppnade fönstret och bara höll ut handen (utan köttfärs alltså) så kom den och stod på bakbenen utanför fönstret. 

Den höll sig kvar ett tag och Mosquito tittade mycket intresserat på den genom fönstret. Efter ett tag var mungustern borta men det strök omkring en stor grån Maine Coon katt där ute i stället.



-"Hejsan!"



-"Va?! Har du något till MIG?"


-"Det var smaskigt det här."


-"Finns det lite till kanske?"

3 kommentarer: