lördag 24 november 2012

Innedag

Idag har våren/sommaren tagit paus! Det blåser iskall vind från "fel" håll (dvs väst/sydvästlig istället för den varma sydostan) och i förmiddags regnade det. Och då regnade det inte nedåt utan på tvären.

Eilika och jag håller oss inne. Hon har tittat på film och lekt och jag har roat mig med sådant där trevligt som att plocka undan och ta hand om disken etc. Ja, jag har läst DN också och bakat sockerkaka. Harald har stretat på golfbanan och Julius har varit hos Robin. Jag tror nästan att han flyttat dit ibland. Han kom i alla fall hem med Harald och sitter nu framför sin kära dator. Han har alltså nu TVÅ kärlekar i sitt liv; datorn OCH Robin.

Men det är rätt skönt med en innedag och att vädret är lite sämre en eller två dagar gör inget. Nu myser vi i våra Superspider fåtöljer. Harald tittar på fotboll och jag läser svenska månadstidningar. Sköööönt!

Sen blir det kycklinggryta och rödvin. Och så Gäster med Gester.

I morgon flyger Harald till Barcelona. Han kommer hem igen på fredag, så det är en kort resa. Jag försöker nu få ihop körschema för veckan. En del pusslande som vanligt.

Det var rapport från en lat lördag i Afrika!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar