onsdag 12 december 2012

Häpp

Nu är det ju så att jag har en lång och gedigen lista på saker som jag bör hinna med hyfsat snart. Som tex. baka lussekatter och pepparkakor, klä granen, köpa lax och frysa och grava den, göra köttbullar, se till att gästvåningen är tipp-top på tisdag när våra gäster kommer, handla färdigt julklapparna osv. osv. Och så i går när jag skulle hämta Eilika så poppade det plötsligt upp ett litet projekt i skallen. Från var kom det?! Ingen aning!

Så Eilika och jag stannade och köpte klarlack på vägen hem och sedan drog projektet igång. Vi klippte ut presentpapper och limmade på hennes lilla IKEA byrå och sedan lackade vi lådorna. Inget stort projekt alltså men kanske inte prioriterat just nu. Hon har haft byrån i flera år men nu är den som ny.


Visst blev den fin?!

Avslutade projektet idag med att sortera in alla små pryttlar igen. Annars har jag roat med mig att spola av både fönster, hus, trädgårdsmöbler, solstolar och pelargonrabatten. Allt täckt av ett lager sand och salt efter vår notoriska sydostan.  Inte så tråkig syssla när man kan göra det i bikini i december. Sen har jag tvättat handdukar och vikt MASSOR med tvätt. Fått lite vettigt gjort i alla fall. Nu ska jag göra en pepparkaksdeg som får stå till sig tills i morgon. Och i morgon blir det skurna pepparkakor tänkte jag. Verkar himla smidigt. Och så ska jag och Eilika och Amy baka lussekatter i morgon eftermiddag. Och granen ska jag klä INNAN flickorna kommer hem. Det blir lugnast så och så får får jag den som jag vill ha den. Lovat Eilika att granen ska kläs på Lucia.

2 kommentarer:

  1. Jisses! Jag blev alldeles svett av att bara läsa om allt som du har på gång! jag som tänkte göra en kraftansträngning och städa idag, men nu är jag ju redan helt utsliten ;)

    SvaraRadera