fredag 7 december 2012

X-mas play!

Förlåt! Jag ligger efter i mina inlägg. Det är lite mycket nu så jag har helt enkelt inte hunnit. Det är körigt att vara hemmafru i Sydafrika ;)

Vilket fall som helst så har jag GODA nyheter! Mina bilder från Eilikas julspel är tillbaka! Räddade! Tim, the computer guy, har återställt dom! YES! Så här, en vecka för sent, kommer inlägget om Eilkas julspel.

Dom små liven var tvungna att vara i skolan tre kvällar i rad mellan 18.15 och 20.45. Kan säga att dom var rätt trötta kväll nummer tre. Men dom var alla så duktiga! Årskurs 1-3 (eller kanske var det 4) bjöd på ett fantastiskt julspel. Vilken organisation och vilka ungar! Helt fantastiska! Så här kommer MASSOR med foton! Jag var där onsdag och torsdag så bilderna är från två olika tillfällen. Med andra ord blir bilderna lite huller om buller. 


Först sjunger kören. I sina fina skoluniformer.


På onsdagen var det awards night för Eilika. Rektorn Mr Wilson och fröken Mrs Reid delar ut diplom.



Eilika var så stolt men i efterhand oroade hon sig för att hon glömde titta Mr Wilson i ögonen. Jag tror Mrs Reid hade tränat med dom.


Stolt tjej! På hennes"diplom" stod det "for growing up and not giving up". Lilla E HAR verkligen vuxit. Och hon är ju faktiskt yngst i klassen.


Varje klass hade sitt nummer. Eilikas klass började. Tomten med bihang var temat. Här några små änglar.


Små tomtenissar.


Eilikas bästis Amy var Rudolf med röda mulen.


En klass bjöd på "gumboot dance"! Klicka här och lär er mer om denna speciella sydafrikanska dans.


Här var det nallar.


Och Letterland! Det är genom Letterland dom lär sig alfabetet och att läsa och skriva. 


Irländskt tema.




Jesus är vår superhero!


Sång på afrikaans!






Old Mc Donald had a farm!


Dom tre vise männen!


Torsdag kväll var det dags för bästisen Amy att få sin award.


Hela julspelet handlade om Chicka-Licka som fick Betlehems stjärnan i huvudet och gick runt och letade efter Kungen för att fråga vad hon skulle göra med stjärnan.


Eilika var Tomtemor och hennes "sweetheart" Thomas var Tomten.


Ja ni ser vilka detta är!


Trött tomtemor!


Sista kvällen är dom alla så trötta.


Hahaha!


Tomtemor och Tomten!


Söt Tomtemor!


Sista kvällen bjöds vi på lite breakdancing som avslutning!

Hoppas ni har fått en bild av hur duktiga dom alla var! Imponerad var jag i alla fall! 

Diverse andra inlägg följer! Bland annat har "Tomtemor" fyllt 7 år! I morgon är det kalas! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar