onsdag 1 september 2010

Jävla ungar

Nej, så får man väl inte säga eller skriva! Jo, det får man! Jag blir så sur!

I går spenderade jag drygt två timmar i "min" lilla second hand shop (second hand school uniform shop på Julius skola, för er som inte läst tidigare inlägg) och röjde, rensade, sopade och vek och sorterade kläder. Hann få riktigt fint faktiskt. Har bara byxor och skjortor/blusar kvar att sortera upp. Jag satte även upp nya lappar med vad som gäller. Priser , hur man betalar etc.

Hann inte slutföra jobbet idag som jag tänkt men jag kikade in medans jag väntade på Julius. Och vad möter mig? KAOS!!!!! I princip ALLA fleece tröjor och gympa tröjor som jag sorterat och vikt igår låg åter igen i en hög på bänken. Detta verk är INTE gjort av föräldrar som varit inne för att handla utan av skolans UNGAR! Det var regnigt och kyligt idag vilket resulterade i att en del barn, som antingen glömt sina gympa kläder eller frös, gått in i shopen och rotat rätt på något som passat. Julius berättade för mig igår att många som glömt sina gympa kläder går in och plockar vad som passar. Man får nämligen avdrag på betyget om man inte är förberedd, tex. glömt sina kläder.

But they don´t know who they´re messing with! I morgon blir det ett besök hos rektorn som får dra ungarna i örat! Inte OK att förstöra så för andra! Det är ju ingen som vill komma och köpa begagnade uniforms kläder i en shop som ser ut som kriget. Och jag kan ju inte vara där och plocka upp efter ungarna varje dag.

Som sagt var; JÄVLA UNGAR!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar