lördag 11 september 2010

Vart tog denna lördag vägen?

Jo, mesta tiden satt jag i bilen!

Nästan i alla fall. Vi gick upp rätt sent (för att vara oss) och år frukost vid 9-tiden. Sedan surfade jag lite i sängen bredvid min sjuka make. Hux flux började tiden försvinna.

Julius har ett Naturvetenskaps projekt. Han ska bygga en cell i 3D. Har bestämt sig för trolldeg. Upptäckte att vi inte hade tillräckligt med salt hemma. Eilika och jag tar en tur med BILEN till affären. Ja, vi snackar lite med grannarna först.

Hoppsan lunchdags! Tomatsoppa med sopp nudlar i alla hast. Hänga en maskin med tvätt först. Sedan en tur på ca 30km (one-way!) med BILEN till bowlinghall där Julius träffar sina simmar kompisar. Eilka händer med och somnar på vägen hem.

Hinner hem för att stoppa en maskin tvätt i tumlaren, tömma och fylla diskmaskinen och göra 2 omgångar trolldeg. En till Eilika och en till "vetenskapsmannen". Sms från Julius. -"Du kan hämta mig nu!" Typ!

Ca 60km t.o.r. för att hämta Julius igen. Med BILEN, Han var inte jätte impad av arrangemanget men fick i alla fall träffa sina polare. Hem för att assistera det stora cell-projektet och samtidigt börja med maten.

SHIT! Slut på krossade tomater. Då blir det ingen lasagne. Till affären, med BILEN! Köttfärssås, bechamelsås och lasagne!

Nu har vi ätit god lasagne, druckit gott vin, tittat på Här är ditt liv, "cellen" är i ugnen på tork och så har jag chattat med bästa kusinen på Facebook. Lite körig dag som slutat bra!

Hoppas det blir lika vackert väder i morgon! Då ska jag ta med mig Eilika, och killarna om dom vill, ner till stranden och så ska jag sola i trädgården. Förutom att skjutsa Julius till Llundando Beach till ett födelsedagsparty förstås. Och så ska "cellen" målas och glaseras med mjölk förstås. Undrar vad "vi" får för betyg?!

1 kommentar:

  1. Hej hej!
    Hamnade här på din blogg av ren tillfällighet och vilken tur!! Roligt med alla bilder.
    Hit kommer jag fler gånger :-)
    Med hälsning från en höstigt sverige.

    SvaraRadera