tisdag 3 maj 2011

Blixtrar och dunder

Det var verkligen ett rejält åskoväder i går kväll och i natt! Redan vid 18-tiden märkte vi att dekodern till SVT World dött. Julius hade stängt av strömmen till kontakterna men inte dragit ur dom. Det räckte visst inte! Den är död! 

Och i morse ville min hårtork bara blåsa kalluft. Blåsa gör den men ingen värme. Funkar inte bra för frisyren kan jag säga. Så idag har jag en kort bob med vågor.....Hmmm..... Har en hårtork där nere men jag ville inte väcka farmor för en så elementär sak. 

Vi får väl se under dagen om det är något mer som inte riktigt gillade blixtarna. Vi tyckte att både åska och blixt var rätt långt bort för vi hörde faktiskt väldigt lite åska. Men tillräckligt nära var den visst.

Men idag har vinden vänt och solen skiner. Regnmolnen är borta. 


Så här vackert var det i morse. Ovädret drar bort och solen målar himmelen orange och gul.


Ser nästan ut som en akvarell.


Det blev alltså några fler bilder till min foto bok. Jag tar så mycket bilder på vår utsikt så det får nog en bok till slut.

Men snöar gör det INTE i alla fall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar