lördag 10 december 2011

Kontraster

Idag har vi bakat pepparkakor och ätit deg! Julius fick en kopp kaffe och en rejäl klump med pepparkaksdeg på sängen i morse. Nej, inte morgon utan snarare förmiddag.

Eilika och jag väntade tills efter lunchen med att påbörja baket så att den trötta tonåring skulle få vara med. Men sen bangade han i alla fall! Så Eilika och jag bakade själva. Vi hade utmärkt samarbete som vanligt!

Efter baket så skördade vi den första moroten och varsin bönskida. Morötterna behöver några dagar till på att växa till sig. Lite knepigt; julbak och grönsaksskörd på samma dag!

För att fira att det nu är sommar- jullov så åt jag och barnen på Dixies i kväll. Julius testade räkorna och dom var riktigt goda. Jag tog pizza och Eilika stekt fisk och pommes. Eilika underhöll personalen som vanligt.

När vi var på väg hem så kom grannen Sally i sin bil så vi fick skjuts den sista biten. När vi kom hem så gick Eilika och jag in med ett fat med pepparkakor till Grandpa Kingsley och Grandma Sally. Varsin gubbe och gumma, varsitt hjärta för att Eilka älskar dom, varsin stjärna för att Eilika tycker dom är "stars" och varsin liten haj eftersom vi bor i ett verkligen hajtätt område. Det ni! Pepparkakor med symbolik!

Nu sitter jag och dricker vin och tittar på Nobelmiddagen! Funderade på att öppna en flaska bubbel men jag är inte så förtjust i det så det verkar slöseri. Jag håller mig till vinet. Vad fin underhållningen på middagen är i år förresten. Vissa år är den mest bara konstig. Så vacker musik och sång!

Var är maken? Jo han är i Europa på "korståg". Just nu i Polen på EM i simning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar