torsdag 8 december 2011

Tomteverkstad

Mitt i lussebullebak, pepparkeksdegs blandning och glöggdrickande kom jag på att man borde ju helt klart ha med sig en liten present till Eilikas fröknar på dagis/skolan i morgon. 

Hon går ju sin sista dag i morgon. Sen blir det första klass på Fish Hoek School efter jullovet. På Waters Edge har hon ju faktiskt gått två hela år. Hon började som dagisbarn och har nu gått ut sexårs. När hon kom för två år sedan pratade hon inte ett ord engelska. Nu flyter det som rinnande vatten. Hon har lärt sig hela alfabetet. Både skriva och uttala. Hon har börjat ljuda så smått. Och hon har lärt sig räkna och har påbörjat addition och subtraktion. Eilikas fröknar har helt klart betytt mycket för Eilika och hennes utveckling!

Så jag fick öppna tomteverkstan. Eller snarare smyckesverkstan. Det blev 6 berlockhalsband på mockaband. I julens färger.  


Och till avslutningskalaset bjuder Eilika på svenska lussekatter.

1 kommentar:

  1. Snart precis 2 år sen du slutade hos oss ju, tiden går fort. Då fick vi fina änglahalsband av din mamma och när har på mig de tänker jag på dig ;) Du bjöd på fina pepparkakor då för 2 år sen.
    Kramen fröken L

    SvaraRadera