fredag 2 december 2011

Miracles do happen!


Japp, tro det eller ej men lite då och då får man uppleva mirakel! Mina barn har kommit på att dom ska vara vänner stället för att bråka, gnälla och retas. Jooooo, det är sant!

Tror det var i tisdags så tog jag mig ett litet snack med Eilika och vi bestämde att hon skulle testa att inte gnälla och skrika när hennes bror försöker prata med henne. Och det funkade! Sedan dess har dom varit hur goa som helst mot varandra och Eilika har deklarerat, ett antal gånger, att hon har världens bästa, gosigaste, snällaste, sötaste och busigaste brorsa! Can you beleive it?!


Här sitter dom och spelar data spel tillsammans. Eilika ropar glatt -"Jag fick trycka på en knapp!" Vilken lycka! Hoppas nu detta håller i sig. Julius har oxå kommit på att det är rätt skönt att ha en syster som är på hans sida. Även om hon är 9 år yngre. Harald och jag fick tillsägelse vid middagen att INTE skälla på Julius mer. Storebror myste!



Inspirerad av Julius dataspel, Tycoon Zoo tror jag det heter, byggde Eilika en egen djurpark. Hon har använt olika färger på handdukar till vatten, savann och berg. Och fårkinnsfällen blev ökenlandskap.


Hon gjorde raskt ett träd av en toarulle och pärlgranen fick vara med. Några små böcker blev grottor. Ingen fel på fantasin här inte. Hon har gjort allt helt själv! Vi fick komma och titta när hon var klar. Fint va?



Slutligen: A cat with a view!

1 kommentar:

  1. Visst ar det mysigt med syskonkarlek! Jag blir sa varm i hjartat nar jag ser ungarna leka och hjalpa varandra!
    Vilken fin djurpark!! Barn har san fantastisk fantasi!! Och den dar vyn ar ju oslagbar!
    Ha en harlig andra advent!
    Kram
    Pia

    SvaraRadera