torsdag 1 december 2011

Raserade planer

I dag började dagen med att min hyfsat välplanerade dag raserades. Men , no worries, inte till det sämre! Det blir nog bra ändå.

Jag började ana onåd redan strax innan midnatt i går när Eilika kom till min säng. Ja, just nu MIN säng eftersom maken är i Barcelona. Hon hostade! Och hostade. Kände på pannan, nej den vanliga 40 graders febern hade inte satt igång ännu. Hon tystnade efter ett tag. Men en par timmar senare hörde jag åskan mullra ute på havet så jag gick upp för att stänga fönstret. Ville ju inte väcka lilla hostpluggen!

Så planen idag VAR att jag skulle skjutsa Eilika till dagis, åka hem och visa Solly (vår garden boy) hur man putsar fönster och sätta igång honom så att han hade jobb för dagen. Sen skulle jag gå ut och gå med Gillian och Shahida. Vi skulle ta en kopp kaffe i Fish Hoek innan vi gick hem igen. Sen packa Julius simsaker och fixa något att äta till honom och köra och hämta honom i skolan. Han slutar strax innan 12 idag för han har tenta i engelska. Jag skulle vänta på Julius när han tränar. Träna lite själv och ev. göra något ärende. Sen hem och så hämta Eilika på dagis.

Men.....Astrid skjutsade Julius till skolan. Eilika skulle till dagis men hon började klaga över öronvärk och huvudvärk. Så det blev inget dagis! Sms:ade Julius och Astrid och bad Astrid hämta Julius från simningen istället.

Eftersom Eunice skulle komma så kunde jag ju fortfarande gå min promenad med Gillian och Shahida. Men.....så ringde Gillian. Hon tyckte vi skulle hoppa över promenaden för regnet hängde i luften. Tråkigt men den sjuka Eilika var glad.

Sen kom Eunice, men utan Solly! Han har ramlat på cykeln och slagit i huvudet. Och jag som hade flera saker för honom att göra idag.

Jaja, nu ska jag försöka komma på vad vi ska äta till middag ikväll och vad jag ska stoppa i Julius innan han tränar. Sen åker jag och hämtar honom från skolan men åker snabbt och handlar och sedan hem igen. Får se om sjuklingen stannar hemma med Eunice eller följer med och tittar på film i bilen.

Så kan det gå! Eilika är inte jätte sjuk, ingen feber riktigt ännu. Men eftersom hon inte MÅSTE till dagis eller snarare 6-års så får hon vara hemma och krya på sig. Hon fyller ju år på måndag! Då måste hon ju vara frisk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar