fredag 13 januari 2012

Svenska Vänskapsföreningen i Sydafrika

Jag har ju tidigare nämnt att det nyligen har startat upp en förening för svenskar i Sydafrika. Nu har jag nästlat mig in och har tillsammans med en av eldsjälarna Sofia planerat vår andra träff.

Vi kommer träffas och äta lunch på vingården Blaauwklippen i Stellenbosch lördagen den 28 januari mellan kl 13-17!

Ska bli riktigt roligt att träffa alla igen och förhoppningsvis några nya svenskar som hittat oss. Vi kommer sitta ute och precis i anslutning till våra bord finns stora gräsytor och en klätterställning och gunga till alla barn. Bådar för en härlig dag eller hur?!

Alla är välkomna!

Det finns tre olika huvudrätter och två olika desserter att välja mellan och priset inkl. dricks men exkl. dryck är R145/person. Barnmeny finns också till priset av R65. Skicka ett mail om du är intresserad så svarar jag med bifogad meny.

Osa senast 23/1 till mig på mail: gabriella (at) solastrading.co.za . Då vill jag även veta vad du vill äta!

Läsa mer om Blaauwklippen kan du göra här.

Och Svenska Vänskapsföreningen hittar du på Facebook här. En hemsida är på gång!

Vill du veta mer eller bli medlem (kostar gratis) så maila:
sofia.contact(at)gmail.com eller
gabriella(at)solastrading.co.za

Och till råga på allt så är den 28/1 Kungens namnsdag! Det får vi fira ;)

1 kommentar:

  1. Hej Vilken fin blogg ni har. Jag är glad att hittat hit och få läsa lite vad som händer i Kapstaden, vilket får mig att vilja resa dit igen.
    Vill sända dig en liten utmärkelse för fina bloggen, som du hittar på min sida:
    http://www.joytillsammans.blogspot.com/2012/01/en-award.html
    Hälsningar Yvonné

    SvaraRadera