söndag 14 oktober 2012

Drog vinstlotten

Japp, jag drog vinst lotten igår! Harald hann klart på golfbanan så att jag slapp köra Julius ända till Strand. Jag körde honom helt enkelt till golfbanan och sedan körde dom vidare till Strand.

Jag hade ju lämnat Eilika hos Amy och det var ju bäst att inte hämta henne för tidigt. Då skulle jag få bannor. Så jag åkte och handlade lite på vägen hem från golfbanan. Sen, när Eilika varit hos Amy i drygt 2 timmar, så åkte jag för att hämta henne. Jämmer och elände blev det! Krokodiltårarna strömmade och jag hörde inte ett ord hon sa. Först efter att jag röt till att nu får du sluta gråta så kom det fram att dom bakat muffins som var i ugnen. Jag fick snällt åka hem utan unge. Hon skulle bli levererad lite senare. Amy bor bara upp för backen så dom skulle gå ner till oss sen.

Så jag hade en mycket lugn och stillsam eftermiddag. Jag solade och åt färska solvarma jordgubbar. Men efter ett par timmar började jag sakna min lilla prinsessa. Jag är inte så bra på det där med egentid! Så jag plockade undan lite, plockade ur och i diskmaskinen, sorterade tvätt och till slut började jag med middagen. Förvisso köttgryta som skulle puttra på spisen länge.

När jag höll på med köttgrytan så ringde pappa på Skype och pratade lite. Det hade regnat på Aspö hela dagen! Hihi, jo lite skadeglädje har man nu alltid. Vi har sol och varmt och i Sverige blir det bara kallare och kallare.

Sen Skypade jag med mamma en stund. Återkommer i ämnet lite senare i inlägget. Nej det får bli ett separat inlägg förresten. I alla fall, när jag pratat en stund med mamma så ringde det på dörren och ÄNTLIGEN kom Lilla E hem! En mycket trött och ganska hungrig tjej! Hon hade då varit hos Amy i 5½ timmar. Hon hade ätit en muffin men pajen dom bjöd på föll inte damen i smaken. Men den ömma modern hade en stor skål med jordgubbar till damen. Det blev förrätt och sen så var ju köttgrytan nästan klar.

Eilika och jag åt middag själva. Harald och Julius kom inte förrän vid 19-tiden. Då fick dom mat. Det hade gått sådär för Julius. Han har ju inte tävlat sedani maj av olika anledningar. Och det saknas nog ganska mycket inspiration och lust just nu när det gäller simningen. Tyvärr! Vi får se hur det blir i framtiden. Nu har han tävling två lördagar framåt också så han får chans att få upp ångan igen.

Harald skulle vara funktionär för första gången. Minst en förälder av till ALLA simmare i klubbarna måste ställa upp och vara funktionär vid behov. Harald har gått tidtagningskurs och igår fick han sitta bredvid och lära sig. Hahaha! Harald har ju typ aldrig gjort detta förr?! Jo det har han ju förstås men det skiter dom i. Regler måste följas och då skal det gås kurs och tränas först. Sen fick han skäll för att han inte hade blå shorts på sig och för att han hade flip flops. Han måste ha vit tröja, blå shorts och vita gympadojjor! Ajabaja!

Vi somnade gott alla fyra i går. Även jag som "bara" solat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar