lördag 19 januari 2013

A true Cape Town girl

Ja, Eilika har blivit en riktigt Kapstads tjej! "Lite" vind rör inte henne i ryggen. Nej så lite vind är det ju faktiskt inte. Det blåser rejält i dag. Men det hindrar inte henne att hoppa studsmatta. Försökte säga att det kanske blåser lite mycket men nej då. Hoppa går så bra ändå. Ett under att hon inte flyger bort. 




Rejäla gäss på havet.

Annars har dagen varit lugn. Eilika och jag var och handlade på förmiddagen. Försöker undvika 1. Att handla på en lördag då det är tämligen fullt med folk i Longbeach Mall 2. Åka och handla med Eilika, som är bra på att tjata om att hon vill ha ditt och datt. Men ibland måste man offra sig. Efter matkassarna var tömda hemma och vi fått i oss varsin macka så åkte vi och hämtade Julius som sovit hos en kompis.

Eftermiddagen har jag ägnat i solstolen och Eilika har lekt i vattenspridaren. Ville inte att hon skulle ligga i blöt i poolen i ett par timmar idag eftersom hennes skrubbsår på knät behöver läka och torka upp lite. Så det blev vattenspridare i stället. Minst lika roligt! Fast jag föredrar att doppa mig i 28-gradigt poolvatten istället för att gå igenom en iskall vattenspridare.

Har gottat mig i att ha turen att bo här i värmen idag. Det verkar ha varit VÄLDIGT kallt i tex. Stockholms trakten idag. En kompis i Åkersberga hade -25C i morse. Brrrr! Usch och fy!

I kväll blir det nog en film. På SVT World sänder dom Stjärnorna på slottet och det är inget favorit program. Speciellt efter att jag såg Skavlan intervjua Ewa Fröling i går. Hon såg mest ut som en föråldrad slampa och gjorde inget större intryck på mig precis.


1 kommentar:

  1. Visst är det skönt med värme om man tänker på hur det uppenbarligen är i Sverige just nu, det verkar vara i kallaste laget...

    SvaraRadera