onsdag 16 januari 2013

Idag

Dagen har gått och trots en mycket lugn förmiddag då jag mest satt framför datorn och myste så har vi hunnit med en hel del. Vi har haft rejält varmt och nu på kvällen så åskade det och blixtrade lite. Kom även några jätte regn droppar samtidigt som solen sken mellan molnen.


Tog en förmiddagsfika med youghurt, blåbär och hallon. Skippade min piltes idag eftersom jag precis startat kur nr 2 av antibiotika mot min envisa bihåleinflammation. Ringde läkaren i måndags och fick utskrivet en annan sort, så nu hoppas jag det släpper.


Två puckon gosar på vårt sovrumsgolv.

Efter min lilla fika stund gick jag ut för att rensa i trädgårdslandet. Solen hade inte riktigt nått dit ännu men den nådde snart min rygg. Jäklar vad svetten rann om mig! Jag rensade det lilla ogräs som fanns (växer väldigt lite ogräs här faktiskt) och band upp tomaterna. Tog mig i kragen och satte några skruvar i väggen så att jag kan binda upp tomatplantorna ordentligt. Dom växer så det knakar och är rysligt tunga. Pinnar räcker inte till. Men nu hoppas jag att dom ska hålla sig hyfsat upprätt.



Dagens tomatskörd. Lämnade dom på gräset när jag åkte för att hämta Eilika. Det tyckte ett par frankoliner var snällt. Dom hade pickat i sig nästan en hel tomat när jag om hem. Kolla tomaten uppe till höger.

Åkte och hämtade Eilika i skolan strax efter 13. Idag ville jag ha hem henne direkt efter skolan. Hon får börja på fritis i morgon. Hon var nöjd och hade haft en bra dag. Eftersom det var så varmt så åkte vi till Simonstown och köpte glass. Det hade även kommit en lapp om ett paket att hämta på posten till henne. Vad kunde DET vara?


Glassnos!


I paketet till Eilika fanns två julklappar från våra goa grannar på Aspö; Hilding och Greta! Eilika tittar in till dom var och varannan dag när vi är på Aspö. Bara en liten stund varje gång. Hon ritar med Greta och tittar i deras vackra trädgård med Hilding. Hilding och Greta är båda över 80 år gamla. Så otroligt gulligt av dom. Hon fick en pysselbok med söta djur och en chokladask. Vilken lycka!


Både glass och paket passade ju perfekt just idag eftersom hon ramlat i skolan och skrapat knät ganska rejält. Båda händflatorna har också sår. Stackars liten!

När vi var i Simonstown lämnade Eilika in en ansökan om att vi skulle äta middag ute idag. Hon var sugen på fisk! Så vi åkte till Seaforth i Simonstown och åt. Skönt och varmt och vacker utsikt. Maten sisådär men mysigt att äta ute. Det blev fish and chips till båda barnen. Jag åt en nudel och räksallad. 


Cool tjej! 




2 kommentarer:

  1. Gabriella,
    hoppas verkligen att du snart blir av med bihåleinflammationen - det gör ju så vansinnigt ont. Lider med dig, i ett soligt Stockholm där träden gnistrar av snön mot solljuet och glasklar luft ca -11. För kallt för dina bihålor. Sköt om dig och krya på dig. Kram Karen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Karen! Jag tar sista tabletten idag sen är det bara att be en stilla bön att det inte kommer tillbaka. Just nu är bra nämligen! Hälsa familjen

      Radera