onsdag 30 januari 2013

I förrgår och igår

I förrgår ägnade vi dagen åt att åka till polisen, handla och skjutsa och hämta barn. Kommer knappt i håg i vilken ordning vi gjorde allt men det är ju inte så viktigt. 

Barnen till skolan och sedan åkte mamma, pappa och jag in till polisstationen i Simonstown för att anmäla den tråkiga händelsen som pappa var med om i söndags. Han blev bestulen på sitt bankkort och en j--la massa pengar från sitt konto. En tjomme lyckades lura till sig kortet när pappa skulle ta ut pengar vid en bankomat i Simonstown. Vi vet inte hundra hur det gick till men automaten åt upp kortet och pengar både från bankomater och bensinmackar "rann" iväg i en ryslig fart. Men pappa spärrade kortet direkt när vi kom hem vilket bara var ca 30 minuter senare. Det konstigaste av allt var hur dom lyckades får ut så mycket pengar. Det är ju en spärr på kortet att man bara kan ta ut så och så mycket pengar på en dag. Det blir till att ta ett snack med banken när han kommer hem. Snabb och bra service på polisstationen i Simonstown i alla fall. Mamma var helt säker på att konstapeln kände igen mig för hon var så trevlig. Mamma, jag är faktiskt inte stammis hos polisen. Försöker undvika det.

Sen till Longbeach Mall för lite shopping. Pappa och mamma hämtade Eilika och jag Julius. Pappa bjöd på vitlöksostspäckade (vilket tjusigt ord) kycklingfileér inlindade i bacon till middag. Mumsfilibabba!



Sån här fantastisk fullmånde hade vi i måndagskväll. Fick sedan igår reda på att den var så röd för att det var en stor brand på bergen i Franshoek. Satt just och berättade det för mamma och pappa i TV soffan i går kväll när jag fick syn på något otäckt. Mer om det i nästa inlägg!

I går kördes det naturligtvis ungar igen men päronen och jag hann även med en lunch och lite mysshopping i Kalk Bay. Vi åt lunch på en av dom många restaurangerna som tillhör Brass Bell. Vi satt precis vid vattnet och hade måsar och tärnor som sällskap. Vågorna slår in och man kan spana in surfarna. Härligt! Mamma och jag åt super goda blåmusslor i vitvin- och vitlössås. Pappa tog in en Cape Malay Seafood Curry. Gott, gott!


Another shitty day in Africa!




Utsikten från vårt bord, dom 3 ovanstående bilderna.



Den här fantastiska ljuskronan hittade vi i en butik. "Stal" ett par bilder framförallt för att visa en tjej som bor på Bahamas och gör fina saker av "seaglass". Jag känner inte Carola mer än via hennes blogg. Här är hennes härliga blogg. Visst var den fin Carola! Kanske något för dig?!

Nu får ni hålla er en stund tills nästa spännande inlägg där jag ska berätta vad vi fick bevittna igår kväll. Fortsättning följer lite senare idag! Hihihi!

4 kommentarer:

  1. Svenne är SÅ lik sin mamma & Ellinor en kopia av farfar. Inte bara jag som är "klonad" ;-) Hälsa!
    Kusin-Kramar Ika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vissa saker får man helt enkelt leva med ;)

      Kram

      Radera
  2. Snygg lampa, liknar den vi har hemma i Connecticut, men den är inte av seaglass förstås.

    Och nu väntar jag såklart på spännande uppdatering om vad ni sett...

    Hälsningar från Spanien

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ska inte hålla er på sträckbänken för länge. Det kommer under dagen! :)

      Radera