torsdag 6 juni 2013

Bevis

Strålande vinterväder idag! Klart som kristall, sol och +19C. Ja, ute alltså. Inne har vi fortfarande ca +17C och svinkalla golv. Så strumpor av när man går ut och strumpor OCH fårskinnstofflor på när man kommer in. Något bak-och-fram. Mycket svårt för en svensk att vänja sig vid. Jag har knappt fattat ännu efter snart 4 år. Alltså att man ska gå UT för att värma sig. 

Klart väder betyder att vi ser lååångt och idag noterade jag, trots det varma vädret, att det är snötäckta bergstoppar borta åt Stellenbosch området. Sms:ade och berättade om snötopparna för maken och här är bevismaterialet. Även ni får så klart ta del,



Grannens hus är ju lite i vägen men jag tog kort med deras gavel i bild för att ni ska få lite begrepp om avstånd och för att ni som har varit här vet vilka berg jag menar. 

1 kommentar:

  1. jag tänkte på det idag, det är ju vinter på södra halvklotet. Ni åker ju från vinter till sommar, när ni reser till Sverige snart. (som det var för oss när vi bodde i Brasilien)

    SvaraRadera