torsdag 27 juni 2013

Träning

I dag kom Elin (min systerdotter) ner till oss med sin fina Nicki. Elin och pojkvän Leif är här på Aspö på besök några dagar. Så roligt att få träffa dom!

Dom har en fantastiskt fin hund; Nicki. Hon är 1 år gammal och en korsning mellan schäfer och vit herdehund. I dag fick, framförallt Eilika, chansen att umgås, leka och även träna Nicki. Jag har sugit i mig massor med information från både Leif och Elin. Riktigt roligt!

Om bara drygt 4 veckor så hämtar vi ju vår lilla vita herdehund; Idefix! Så spännande!


Elin och Nicki
 

Visst är hon fin? Jag lärde mig av uppfödaren till Idefix att hellre ge hundar äpplen eller annan frukt att leka med, än hårda bollar. Nicki gillade äpplet, men hon är van vid bollar så tennisbollen var trots allt favoriten.




Härliga actionbilder på Eilika och Nicki!
 

Riktiga kompisar!
 

Visst ser hon proffsig ut Eilika?
 

Som sagt, boll är kul!


-"Man blir rysligt törstig av att leka med dessa barn!"
 

Även Julius och Nicki är kompisar. Julius lyckades trötta ut henne alldeles.

Ja, vid middagen på kvällen så sov Nicki GOTT på mattan hemma hos mamma och pappa. Men sen blev det lite lek till i alla fall. Mina ungar och Nicki hade nog precis lika roligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar