torsdag 6 juni 2013

Hectic!

Det ordet sammanfattar det mesta just nu! Lite hektiskt nu faktiskt. Men en sak i taget så går det.

Jag håller på att försöka hålla i hop hus och hem och förbereda för avresa nästa lördag. Alltid massa saker som skall fixas. Sen består mina dagar just nu till väldigt stor del av att köra bil. Julius har tenta vecka och går då bara halvdag. Tisdag och onsdag skrev han på förmiddagen och då ska han hämtas hem igen kl 11.30. Sen slutar Eilika antingen 13.20 eller 14.20 beroende på om hon har någon aktivitet inbokad.

I tisdags fick Julius ta sig själv till Westlake efter sin tenta. Jag hade klipptid inklusive slingor vilket tar en stund. Han fick snällt sitta och vänta tills jag blev klar. Sen skyndade vi oss hem för jag fick för mig att Eilika skulle hämtas 13.20. På vägen kom jag på att hon har ju dans och ska inte hämtas förrän 14.20. Så Julius och jag tog en lunch på Dixies. Hade ju inte hunnit handla.

I går skjutsade jag Eilika till skolan. Julius blev skjutsad av Astrid. Sen hem i full fart för att släppa in trädgårdsfirman som sedan spenderade hela dagen med att klippa ner och ansa hela trädgården. Det växer så att det knakar här. Sex man och nästan 9 timmar! Men nu är den tjocka häcken nedklippt så att inte vår vackra utsikt försvinner. I alla fall, sen väntade jag på Eunice för att kunna släppa in henne innan jag susade iväg på pilates. Jo, jag var tvungen att åka någon minut tidigare för jag behövde tanka också. Efter pilatesen åkte jag med June och Jaqui till Foodbarn i Noordhoek för fika. Blev ju lite stressigt eftersom jag var tvungen att sen åka och hämta Julius. Men vi hann snacka en hel del och dricka kaffe och äta kaka. Lite egentid måste jag ju få också. Så Julius fick snällt vänta en kvart på mig.  Men det var ingen fara. Han är glad att även jag har vänner! Och så hem igen för att lämna Julius och ta fram lunch till Eunice. Eilika hade netball och skulle hämtas kl 14.20 men 13.20 ringde en liten tjej och meddelade att netball var inställt så in i bilen för att hämta henne. Fixa lunch till Eilika, jobba lite på kontoret och hålla koll på trädgårsdarbetarna.

I dag ska jag se till att hinna handla. Behöver ju faktiskt göra det också. Hoppas att Astrid kan hjälpa mig och skjutsa Julius till skolan kl 12. Annars måste jag först köra honom, sen tillbaka över berget för att hämta Eilika och så tillbaka samma väg igen för att hämta Julius igen och så hem. Mycket bil blir det!

Nu ska jag sätta upp flaggan dagen till ära och sen sticker jag och handlar! So long så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar