söndag 4 augusti 2013

Bus

Med Julius kan man BUSA! Häromdagen var Idefix och Julius ute och busade på studsmattan. Full fart och lite till. Men.....så hittade Idefix alla småstenar som ligger runt våra aloe kaktusar. Så det blev bus varvat med fiska stenar ur valpens mun. Alltså kan vi INTE lämna honom obevakad en sekund på baksidan.








I dag har Idefix, Eilika och jag varit på vår första valpkurs. Vi har redan lärt Idefix "sitt". Ja, hyfsat i alla fall. Men jäklar vilken fart det blev på vovven efter ett tag. Det var ju så kul att träffa kompisar. Dom andra träffades för andra gången så deras valpar var lite lugnare. Och så finns det pool i trädgården där vi var. Gissa vem som hittade den fort som tusan?! Som tur var hade dom nät på poolen och jag hann byta riktning på vilddjuret. Han passar i denna simmarfamilj!

Nu har vi lite verktyg att jobba med. Känns mycket bra! Frågade även instruktören hur vi ska få honom att sluta bita Eilika och Julius i händer och fötter. Mig biter han inte men barnen är ju så roliga lekkamrater så dom måste man bita i. Men nu läggs armarna i kors och blicken vänds bort från den nafsande hunden = ingen lek om du bits! Och Julius framförallt måste se till att ha en leksak att busa med.

Och så vet jag ju att ni har saknat bilder på vår utsikt! Eller hur?! Så här kommer ett par bilder från i morse. Jag la upp dom på Facebook i morse för att önska Harald välkommen hem. Han landar i morgon! Jipppiiiii!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar