måndag 12 augusti 2013

Kul måndagsmorgon

Denna måndagsmorgon har varit allt annat än bra! En typisk måndagsmorgon med andra ord.

Det började med att båda barnen var hopplösa att få upp ur sängen. Harald fick försöka 3 gånger innan Eilika behagade kravla sig ur sängen. Och då var hon som ett åskmoln! Julius fick jag väcka typ 5 minuter efter att han skulle ha gått upp. Han hade inte ställt någon klocka! Skit smart! Sen hade vi världens argument om varför man bör stänga av datorn och gå och lägga sig i tid när man ska gå upp nästa morgon för att gå i skolan. Hans ursäkt är att han inte är trött förrän runt midnatt. I vilket fall som helst så ska datorn vara avstängd vid 22 i detta hus och kan han inte sova så får han väl läsa en bok. Då lär han garanterat somna!

Sen......när jag höll på att hjälpa Eilika att klä på sig så bajsade Idefix på mattan i biblioteket. Så mysigt! NOT! Torka upp, stänga in hunden bakom sin barngrind i tvättstugan och sen till skolan.

Kommer precis till skolan och så ringer ADT! Larmet har gått. Slänger in Eilika i skolan och full fart hem för att möta upp vakten. På väg hem så börjar jag misstänka vad som utlöst larmet och mycket riktigt, när jag öppnar ytterdörren så möts jag av en VALP! Så mycket för den grinden. Han hoppar alltså redan över den och hade ju då utlöst larmet förstås.

Sen håller jag på att plocka undan och Idefix verkar lite orolig. Japp, han kissar på golvet! Och så går det en liten stund och så kräks han på golvet. Jo för om man sväljer 2 kycklingvingar hela utan att tugga så kommer dom upp igen. Hinner inte fiska upp allt innan han ännu en gång sväljer en av kycklingvingarna hela. Så mysigt! Jodå, den kom upp igen! Resulterat i 2 nytvättade mattor och en nytvättad hundfilt!

Sen lyckas jag välta en kaffemugg med mjölk i micron. Naturligtvis rinner mjölken ner mellan själva ugnen och luckan. Omöjligt att komma åt. Nästan i alla fall!

Det har inte fortsatt så jätte mycket bättre faktiskt men i morgon kan det ju bara bli bättre!

Life is good! :)

Men en rolig och rätt häftig sak är att för precis 4 år sedan skrev jag mitt första blogginlägg! Ni kan läsa det inlägget HÄR! Så 834 inlägg senare håller jag fortfarande  på! Hoppas ni hänger med på mina nästa 834 inlägg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar