fredag 30 augusti 2013

Helt otroligt

Jag har sovit en hel natt (från ca 22.30 till 06.00)! Första gången på nästan 5 veckor. Den lilla battiga valpen behövde visst inte gå ut och vare sig kissa eller bajsa i natt.

Men....märkte till min förfäran när jag skyndade upp, för nu är han väl jätte nödig, att "grinden) (=tvättkkorgen) inte var stängd. Vovven hade alltså haft fri tillgång till nästan hela huset i natt. Jag sover ju inte så tungt (det gör inte småbarnsmammor) så jag hade nog hört om han gick ut på laminatgolvet i matrummet med sina smattrande klor (nej en 18 kg valp kan INTE smyga som en katt). Men någon garanti fanns ju inte förstås. Jag gick en runda i morgonmörkret och letade efter eventuell tillfällig toalett. Inga spår av "olyckor"! Kunde det vara möjligt?! Jo, så var det.

Öppnade dörren så att han kunde gå ut och kissa. Nej han var visst inte nödig nu heller. Fast regnet och den 7 gradiga kylan gjorde nog sitt till. Så jag gick och duschade. Idefix smet ut ut badrummet efter en stund, men jag hade ju så fiffigt lämnat altandörren öppen så att han skulle kunna gå och göra morgontoalett när det trängde på. Harald vaknade när vovven störtade ut från toaletten och tog sig snabbt ur sängen för att släppa ut huliganen (han visste ju inte att dörren var öppen). Tror ni hundskrället gick ut för att kissa?! Neeeeej, han rusade till mattan i biblioteket. Säg den lycka som vara för evigt! 

2 kommentarer:

  1. Det började ju i alla fall bra ;)

    SvaraRadera
  2. Mattan i biblioteket...aj aj aj måste kännas varmt och gott att ta sig dit...

    SvaraRadera