tisdag 20 augusti 2013

Morgonlek

Det här inlägget skulle handla om hur jobbigt det är att ha en valp och hur hemskt trött jag är. Men så tog jag Idefix till stranden i morse och så är det mesta jobbiga som bortblåst. Jodå, jag har fortfarande en sprängande huvudvärk och är TRÖTT!

Vi har nu haft Idefix i 3 1/2 veckor och jag har inte sovit en hel natt oavbrutet sedan dess. Jag har varit uppe minst 2 gånger varje natt för att släppa ut kisshunden. Det värsta är att det är så attans kallt nu. Note to myself; skaffa inte valp på vintern! Det är INTE mysigt att behöva går ur den varma sängen när man har +16C i sovrummet och ute är det ca +10C. Och så är det rått och fuktigt. Usch och fy!

Harald och jag har bestämt att när Eilika gått ut gymnasiet så ska vi bli svalor. Alltså bo här typ september till april och i Sverige från maj till augusti. Det är ju bara ca 10 år dit! :)

Sedan är det ett evigt passande. På valpen alltså. Vågar ju inte lämna huliganen ensam för en sekund utan att ha koll på var han är och vad han gör. Han är dock rätt så duktig och tuggar mest på SINA saker. Men så har vi järnkoll på honom också. Nu har han däremot börjat gräva efter mullvadar i gräsmattan. Inte tillåtet! Alltså måste vi även har full koll på honom när vi släpper ut honom.

Men snart har det väl lugnat ner sig ett tag. I alla fall tills tonårstrotsen och spökåldern brakar loss! Lika härligt med valpar som med barn!

I alla fall, efter att ha lämnat Eilika i skolan (ja Idefix fick följa med) så stannade vi på Glencairn beach för lite kul. Skollämningen var riktigt läskig. Massor med skrikande barn som gärna trängde upp honom mot en vägg för att hälsa. Men träna på sånt läskigt måste man ju också.
 

-"Detta var kul matte!"
 



Kelp är alltid spännande. Luktar väldigt gott.
 

Här kan man springa FORT!
 

Kolla på hans spegelbild i den våta sanden.
 

Full fart!
 

Jag flyger!
 

När vi kom hem så blev det premiärbad för sandig valp! Inte jätte kul men det funkade. Efter det så var det läge för vila under lillmattes filt.

1 kommentar:

  1. Vilka fina härliga bilder! Underbart ljus i dem, och fin glad hund!

    SvaraRadera